Bästa!

img_8445 (MMS)

Var i lägenheten en snabbis igår och pappa hade kommit en bra bit på bygget i köket. Vi har bestämt oss för att bygga om lite i köket och byta plats på kylskåpet. Det stod allra längst ut först och då tyckte jag att det kändes som en smal korridor när man klev in i köket. Så nu har vi tillsammans beslutat att bygga ett vinskåp längst in, sen kylskåpet och sen kommer en liten avlastningsbänk. Det var inte bara att använda det 40 cm skåp som stod längst in utan pappa har då gjort om det till ett 30 cm skåp av det som redan fanns! Han är så bra min far. Slipper vi köpa nytt. Nu ska jag bara ragga ett fint vinskåp och det måste vara 20 cm brett. Och finns det inte det så har pappa sagt att han bygger ett själv. Är det någon som vet vart man kan köpa ett vinskåp? Ca 180 högt, 20 cm brett??? Tur att jag har en händig pappa:) puss på dig för att du ställer upp... Det går framåt!


Älskar dig!

img_0431 (MMS)

Vincent min fina gudson jag älskar dig! Är så glad att du kommit till världen. Längtar till dagen då du och jag ska ha en gudmor och gudson dag. Bara du o ja!


Extrajobb!!

img_0337 (MMS)

Ni gissa rätt några av er. Jag jobbar numera extra på Ica maxi Erikslund i kassan! Såhär ser jag ut i arbetskläder. Nu tänker säkert vissa av er, "som om du inte jobbar så det räcker och blir över".  Jo jag jobbar mycket men det kommer till lugnare tider och då kan det vara bra med extra, plus att det är grymma pengar och det är alltid bra med en extra grej på meritlistan. Jag tycker det är skönt med en ny miljö, nya arbetskamrater och framförallt ny erfarenhet! En lärdom rikare helt enkelt. Jag har jobbat nu ikväll och ska jobba 8 timmar imorn med. Jag är duktig tycker jag själv, men jag är ju lite av en kassa/data nörd och lär mig fort. Dock svårt med att komma ihåg alla plu koder, det kommer med tiden.   Har nu avnjutit en goood middag med min kära mor, hur ska jag klara mig utan henne:) ha en bra fredag alla vänner där ute!


Vart ska jag jobba om jag måste ta ut pier...

img_7220 (MMS)

Vart ska jag jobba om jag måste ta ut piercingen på läppen??:)


Lunchdate!

img_2074 (MMS)

Fick väldigt trevligt lunchbesök idag. Min lunch blev väldigt mycket bättre. Jag mår sådär idag. Trött och mycket tankar i huvet idag! Det går nog över. Jobb ikväll. Ni ska få se vart senare! jag saknar någon!!


Längtan...

img_6879 (MMS)

Jag längtar till sommaren. Längtar till sol och bara njuta av sena sommarkvällar! Ge mig nuuu


Resultatet

img_0406 (MMS)

Resultatet. syns inte så bra på den här bilden men hon hade i blonda slingor på överhåret, den koppar färgen som jag hade sist i botten och kopparröda slingor i underhåret. Den färgen blev verkligen skit snygg. Synd att den inte syns på bilden men den kommer fram när håret rör på sig och när jag har uppsatt. Summan: jag är supernöjd! Som vanligt hos Eva. Nu är det dags för jobb igen! See you...


Mitt emellan

img_4996 (MMS)

So far so good! Känns bra. En kopp kaffe och lite skvallertidningar. Resultatet kommer sen!


Helt bortblåst i mitt huvud!

img_2234 (MMS)

Sitter nu hos min bästa frisör Eva. Jag hade totalt glömt bort att jag skulle dit idag. Skulle egentligen göra något helt annat kl 14 idag men det blev inställt. Så nån mening var det att jag nu sitter här och ska bli fin igen. Eftersom jag inte haft det i tankarna för fem öre så har jag inte hunnit tänka ut vad jag vill göra med håret. Men 5 min med Eva så har vi redan bestämt oss:) Det är de som är så kul med dig Veronika du vågar verkligen prova på allt och du passar i allt, säger hon till mig! Det stämmer. Jag tänker att det aldrig kan bli fel, man får gå med det i 6-8 v sen är det dags igen. Och jag vet att Eva skulle aldrig göra mig ful är cool lugn med henne bakom spakarna.  I morse var jag på Friskis och Svettis med Frida, kändes riktigt bra att vara igång även där. Nu ska det styras upp schema sen är det bara att tuta och köra! 3 månader av fokus på träning, det är väl därför man tecknar ett 3 månaders kort för att känna pressen?! Har en till grej på g men det berättar jag om senare. Later!


Funderingar och tankar!

img_4219 (MMS)

Är helt slut idag. Det blev en lång dag igår med mycket intryck och information. Även lite för mycket dricka har säkert påverkat min trötthet. Men alla såg verkligen ut att njuta och vi hade en mysig dag/kväll tillsammans utöver jobbet vilket verkligen kan ge nya krafter MEN det är just det jag ville komma till, jag hittar ingen kraft längre, jag känner inte att det är lika inspirerande att uppdatera hemsidan eller att stå där mellan 10-15 och plocka fram disk så gästen får det bra. Känner inte samma glädje och brinnande känsla längre. Det skrämmer mig. Att hela tiden ha någon som går och letar fel och som sällan ger oss beröm för det vi gör tar på krafterna. Jag håller på att smida lite planer och förändra stora delar av mitt jobbliv. Jag har funderat på det länge och nu känner jag mer för det än någonsin. Jag älskar verkligen mina arbetskamrater och det är Anders och Christer som ger mig kraft men jag måste också även tänka på mig själv vad JAG vill!! Det är det viktiga har jag fått lära mig. När jag tänker tanken att inte se mig på rocklunda så känns det konstigt. Men det är väl en vanesak. Nu säger inte jag att jag ska sluta där nu men ändå. Berättar mer information sen! Nu ska det målas i lägenheten med bästa Johan.


Brynäs-AIK

img_8604 (MMS)

Här sitter vi på hyllan i Läkerol Arena och avnjuter en god middag med massa god dryck till. Snacka om att det är kul att bli servad på exakt samma sätt som vi jobbar. Bara sitta här och se glad ut och inspektera hur de jobbar här. Man blir lite arbetsskadad måste jag erkänna:) Vi har haft en lång, härlig och lärdomsrik dag idag! En rundtur på hela Läkerol Arena. Riktigt himla kul att se hur andra arbetar och hur organisationen fungerar på andra ställen. Sen går det självklart inte att jämföra allsvenskan med elitserien men ändå. Vi har blivit bjudna på massa god mat och dryck hela dagen och det gillar vi! Vi avslutade med att tippat på några matcher så nu håller vi tummarna för vinst:) hörs.


Härlig start!

img_3762 (MMS)

Åh vilken mysig eftermiddag och kväll vi hade igår. Jag och Ann åkte ut till Kathleen och Vincent som var solo hemma. Vi satt i soffan och mös och prata ikapp en massa som vi missat sen bjöds det på den godaste lasagnen jag nånsin ätit. Det är sant, krämig och så god. Hon hade gjort mat för hela Egilsvägen:) Efter det lite mer mys med min fina gudson, åh vad han växer och blir stor. Så söt att man dör, jag vill ju bara pussa ihjäl han. Vilket jag nästan gjorde också haha! Sen blev det kladdkaka och glass med kaffe. Vilken måltid på en måndag sådär. Tack snälla Kathleen för att du gjorde den så speciell och att veckan fick en kanonbra start. Jag har saknat dig så mycket! Snart bär det av till Gävle och Läkerol arena för studiebesök med jobbet. Ska bli svinkul. Vi ska titta på hur deras arena funkar och få inspiration hur de arbetar och sen ikväll titta på Brynäs-AIK. Kommer bli en grym dag det känner jag på mig. Later!


Redo!


Redo för en kväll med glada vänner och framförallt fira konstapeln Emma♥

Vi får se vad denna kväll har att erbjuda, jobb imorn, men det har väl aldrig hindrat mig förrut??;)
Ha en härlig lördag, jag känner på mig att min kommer bli bra!

Konstapeln!

Idag är det fest med stort F. Mina vänner Emma (det är Emma som har festen) och Daniel har tagit polisexamen och det ska firas med dunder och brak. Emma var precis in på jobbet och hämta lite grejer till kvällen och då passa jag på att ge henne en bamsekram, det kommer nog bli fler av den varan ikväll=) Fan vilken härlig känsla det måste vara. Jag fick se en film som Daniel hade klippt ihop om hur åren har sett ut på skolan, en väldigt välgjord film och himla kul att se. De är verkligen värda att fira detta tillsammans med nära och kära! Stort grattis till er från mig.


Friskis o Svettis mitt nya hak ...

img_5044 (MMS)

Nu finns det inga ursäkter längre. Fy fan vad glad jag är just nu. Detta kommer bli ett grymt komplement till min pt. Vi kör 1-2 ggr i veckan och så resten kör jag själv på Friskis. Det här presentkortet kommer att täcka ett 3 mån allkort. Då får jag gå på pass och använda gymmet. Nära från hemmet nära till jobbet, som sagt, inga ursäkter. Nu jävlar kör vi. Tack snällaste sötaste Anna för presenten. Det betyder massor för mig. Och som pappa skulle ha sagt "det är guld"...


Nya handdukar!

img_5693 (MMS)

Hängt upp mina nya fina handdukar som jag beställt från H&M Home. Rekommendation från min vän Frida. Helt klart värt priset och den kvalitén det är på de! Tack för tipset vännen! Beställde 3 stora badlakan, 3 små handdukar, 2 tvätthanddukar och en skitsmart tvättpåse, ska visa er sen. Alla är i 3 olika färger, svart, grå och en stark lila. Sjukt snygga och dem piffar upp badrummet precis så som jag ville. Ska senare komplettera med turkos. Nu ska vi jobba vidare. Later!


Tidsoptimist

Det är jag de! Jag visste inte att det skulle vara så mycket jobb med lägenheten. Trodde det var i stort sätt bara att flytta in. Nu är det lite småsaker som måste göras innan möblerna kommer på plats och eftersom jag är beroende av andra så kan jag inte skynda på det hela. De har ju jobb och fritid dem med så jag kan inte pressa på. Är bara glad att de vill ställa upp.
Nästa helg den 29 hade jag bokat in att mina kusiner på pappas sida skulle komma hem till MIG och vara en hel helg med god mat och dryck. Jag ville rå om de, men jag inser nu att jag inte kommer att bli klar tills dess så var tvungen att avboka det hela=( Så är det ibland. Men vi ska se till att hitta en helg som ni ska få komma hem till min lya och då blir det dans i soffan och på sängen=)
Längtar efter er!

Jobb jobb

God morgon på er alla!
Idag känner jag mig rätt utvilad, bara lite trött eftersom jag har jobbat i lägenheten hela dagar och kvällar. Det är mer jobb än vad man tror, det är dock så också eftersom pappa var med första gången i lördags och inspektera lägenheten. Kan ju säga att jag ångrar mig att han inte var med från början, han hitta en massa grejer som är slarvigt gjort och som vi måste göra om. Det är inget jobb vi har räknat med och det tar längre tid. "Dagens ungdom, de ska ha så himla bråttom jämt", så låter min pappa=) Men det är saker som vi kan åtgärda och som inte kostar en förmögenhet. Tur det. Sen när man går runt där så hittar man lite mer grejer man vill göra när man ändå är igång.
Så igår var jag och pappa på Bauhaus och handla allt nödvändigt som vi kommer att behöva nu i veckan, silikon och täta lister i hall, kök och sovrum bla. Jag har rivit bort alla gamla som var skitfula så ska vi lägga dit det där. Nya handtag till alla dörrar, lite grejer till badrummet mm. Jag fick det här av min pappa i inflyttningspresent. Super bra present, för många bäckar små, hela kassens värde när vi gick därifrån gick på 2000 kr. Tack snälla pappa! Utgifter man inte räknar med.
Senare på kvällen kom Johan (som btw var med på sporten igår för han gjorde snyggaste målet, kändis..haha) då fortsatte vi på spottlådan. Det går sakta men säkert, jag gillar att han är noggrann. 

Pappa har fått min nyckel så han kan komma och gå som han vill, super duper!
Hoppas även på att hitta nån som kan hjälpa mig tapetsera..

Nu ska jag göra mig i ordning och dra mig till jobbet!
Naprapaten ikväll sen direkt till lägenheten, det är såå kul att hålla på att riva, spackla och slipa. Jag har inte tummen mitt i handen iaf=)
 


Vemodigt

img_9617 (MMS)

Det är blandade känslor inom mig när jag håller på att packa ner mina grejer i kartonger. Det känns lite vemodigt att packa ner vissa saker. Alla mina kort som jag har på väggarna har jag valt att bara ta ner korten och lämna guldramarna hemma. Mamma får ta över de helt och hållet som de är. För har tänkt att lämna min guldspegel också för jag känner att jag vill ha nytt. Mitt flickrum har en prägel och min lägenhet ska få en helt egen. Sen är de fortfarande fina så mamma tacka inte nej, får hon chansen att ta fram lite gamla kort. När man sitter där med massa kort så går det inte så snabbt, jag fastnar vid varje kort, sitter och tittar och tänker tillbaka och får en massa minnen. Ett kort var speciellt för mig, just som det är nu. Saknar dig så det gör ont i hela mig, att inte du är delaktig i det som händer i mitt liv just nu sårar mig. Hoppas att framtiden ser ljus ut:(  Nu ska jag upp och hoppa för jag ska iväg och handlas grejer, pappa ska hjälpa mig massa idag med sånt som bara pappor kan och ser att det måste göras. Gillar't!!


Ordning och reda!

img_1687 (MMS)

En stor fördel med att flytta är att man verkligen får rensa och gå igenom allt. Precis allt man äger och har. Mycket går rakt ner i sopnedkastet som bara har legat och som jag inte använt på länge och kommer då förmodligen inte använda det sen heller. Här på bilden har jag packat ner alla mina smycken och klockor, vilket är en HEL del kan jag informera er om:) en påse för klockor, en för armband, en för ringar, två för örhängen. Visste att jag skulle få användning för mina flygplanspåsar som jag snodde med mig allt för många utav av sist jag reste:) perfa! Ordning och reda kallas det... Later!


Rast innan jobb!

img_0354 (MMS)

Vi tagit en paus. Haha vi har inte ens börjat utan väntar på att batteriet till skruvdragaren har laddat färdigt:) Johan är så snäll mot mig. Vad skulle jag gjort utan han?! Back to work...


Ready


Redo att åka till lägenheten med lite smått och gott. Mest musikanläggning för att få jobbet att gå snabbare för mig och Johan=)

Dock vakna jag upp med noll energi, verkligen noll. Mina tårar rann och bara rann. Ni kan säkert själv tänka er när man känner att man vill massor men inte orkar nånting av alla måsten. Men nu är energin tillbaka, tack mamma för att du finns♥

Gästbloggare!!

img_6854 (MMS)

Snart så är det vit på svart:) den svarta fond väggen ska bort för min nya vita fina tapet som jag var och hämtade ska upp. Vart alltså en sväng förbi Öbergs och införskaffa allt förutom tapeten till sovrummet , den kommer förhoppningsvis på måndag. Det är ju i sovrummet allt händer liksom:) Bilen tog sedan kurs mot Bauhaus för att inhandla allt till spottlådan, Vart även en arbetslampa (tog 20 min att haja hur man montera den) Så imorgon börjar allt arbete som ska göras, va inte riktigt som jag tänkt mig efter att en erfaren man lagt upp för mig hur man var tvungen att lägga upp arbetet så det finns ej så mycket för mig att göra, men nå finns det alltid att göra:) och bara så ni vet så har jag nog Världens finaste lägga;)


Min bara min!!!

img_2584 (MMS)

Äntligen! Nu har jag tillträde till MIN lägenhet. Har varit på banken och skrivit pappren och teckna försäkring så numera är jag ägare av en lägenhet. Min första fina lägenhet. Känns otroligt bra. Nu ska det tapetseras och målas sen inflyttning med stormsteg. Rensa hemma hos mamma är ett måste också, lite tråkigare men då får jag chansen att ta bort massa skit som jag säkert har som ligger och skräpar. Vill göra ett glädjeskrik men det går inte, gör det inombords så förstår ni min känsla:) ha en underbar fredag vänner så återkommer jag senare!!


Ledig helg!

Första efterlängtade lediga helg på forever and ever. Stämpla ut december månad på 210 timmar och känns som om det kommer bli minst lika mycket denna månad, men sen kommer det att lägga sig en aning så det är bara att bita ihop. Men nu till helgen från och med idag har jag tagit ledigt. Ska dona och fixa med lägenheten en massa för att försöka komma in i slutet på nästa vecka eller veckan därpå, beror på hur mycket jag hinner och hur mycket hjälp jag får. Sen är ni så välkomna så=)
Jag sov till kl 13 idag, vilket säger ganska mycket att jag behöver sömn.

Nu till Ikea och köpa flyttkartonger sen till Bauhaus och lämna tillbaka spotlights som jag köpte förra veckan. Jag har beställt andra mycket mycket bättre (och svindyra) av en gäst som äter hos oss och som känner min chef. Det är led spottar och drar ingen ström alls och jag kan höja upp de så pass mycket att det blir stark belysning i rummet och det är 5 års garanti på de. Mycket bättre att köpa ordentliga grejer så det håller från början. Bra Verro!


Såhär lycklig känner jag mig för att vara ledig=)

Trevliga tisdag!

img_7832 (MMS)

Vi gjorde vår egen trevliga tisdag igår. Direkt efter jobbet gick jag och körde ett hårt och intensivt gympass med min P.T. Riktigt tufft, var helt slut efteråt men sån skön känsla. Åkte sen och hämta upp Frida för att åka stan runt och köpa grejer till lägenheten. Vi åkte först till Öbergs färg och tittade på tapeten till sovrummet som jag hade kikat på förra gången jag var där och beställde färg och tapeter till vardagsrummet. Jag var lite osäker och den var lite dyrare men slog till på den som jag först tittade på. Jag ska ju ändå bo där länge och vill vara nöjd och inte snåla bara för att man är dumsnål liksom. Totalen sluta med färg och tapeter för 3900 kr. Vill tacka bästa Johan för att du hjälpt mig med allt och fixat som bara du kan=) Efter det åkte vi till Nordik och köpte en lampa som är så snygg som jag bara måste ha ovanför matsalsbordet. Sen drog vi över hela stan ut till Mio och köpte soffbord, in en sväng på Chili för att titta ljusstakar och avslutningsvis sprang vi in på Team sportia och la undan varsitt par nya gympaskor, vi ska snart teckna gymkort på friskis och behövde nya skor båda Frida och jag=) Sen hem till Frida där hon hade förberett sallad som vi mumsa i oss sen ner på stan till Cirkus och träffa upp Ann och Hanna, Hanna som kommit hem från utlandet och var galet brun och fin. Vilket är väldigt fusk tycker jag=) Vi satt i timmar och prata en massa om allt mellan himmel och jord och smed lite planer=) Tack fär att ni lyssna på mig och förstår mig, underbara människor! Sen körde jag hem alla och en helt vanlig tisdag slutade på ett fantastiskt sätt. Tack Frida för att du följde med och var smakråd. Nej upp och hoppa nu!


Tiden går så fort!

img_9363 (MMS)

Idag blir min fina, vackra gudson 2 månader. Tiden går så sjukt fort och jag kan fortfarande tänka på när Kathleen gick runt men magen i vädret:)  Alla mina vänner som har varit eller är gravida är verkligen gjorda för det. Alla har vart så sjukt fina. Undra hur en själv kommer se ut, jag är väl den första som blir kossan, haha:)  Hur som så vill jag ge Vincent en bamsekram och hoppas att han känner att jag kramar om han hårt nu!


Leksands stars!!

img_2919 (MMS)

Fröken Amanda vet vilket lag man ska hålla på!! Helt rätt, det ska börjas i tid:)


Vill också

Nu sitter Maria och Viktor på planet och är på väg till Thailand, min arbetskollega Christer m familj kommer hem om några dagar. David åkte igår och min kusin Lina drar också till värmen snart... Jag vill också...
För snart ett år sen var jag i Thailand med min fina Frida, längtar tillbaka!


Fantastiska kväll!

Nyårsafton firades ute i Irsta hemma hos Kathleen och Ola. Det blev en fantastisk kväll med ett härligt välkomnande, underbart fantastiskt god mat, rolig underhållning, härlig gemenskap, fina vänner och framförallt det bästa värdparet på väldigt länge. Så fint de hade styrt upp allt. De hade verkligen tänkt på allt.
Jag är så glad att jag fick fira med alla mina vänner som jag tycker så mycket om♥

Nu är 2010 över och jag ska bara blicka framåt. Jag har min nya lägenhet att se fram emot och har det som den största ljuspunkten i mitt liv just nu. Ägnar en tanke till de som valt att lämna oss♥ Och en stor varm kram till min bror som jag inte längre har vid min sida på samma sätt, det gör ont i hela min kropp=( Men vem vet, 2011 kanske blir till det bättre...

Sötaste lilla ungen Amanda sitter i Anns knä och njuter!


Kaka chillar i soffan med Vincent.


Fina familjen, är så glad att jag fick fira med just er♥


Lag "KAMM"


Lag "För bra" som by the way vann hela skiten=)


Buffebordet, mums!


Middagsbordet


Snygga Ninnie


tolvslaget


Hela ligan. Tack för en underbar kväll bästa vänner


Kärlek


Party med babywatch i ena handen, glas med champange i andra..haha. underbart ju!


Lek, sjung refrängen


Fest sa jag=)


Lek, sjung en låt med artisten (dobbido)


Älskar dig


Ann med Vincent


Jag med värdparet


Sa jag att det va fest?=)


Min fina Maria och jag


En oförglömlig kväll!

RSS 2.0