...

Jag bara älskar den här bilden på mig och min gudson Vincent. Hans ögon bara lyser. Sötast❤


Tack för igår!

Det var riktigt underhållande. Man ser saker och ting på annat sätt när man är nykter, haha.
Med dansade tjejer i soffan och högsjungande brudar var jag väldigt nöjd med gårdagen. Jag bara njuter varje sekund att få umgås med mina vänner, nykter som full:) även fast jag var bra sugen på att joina de i soffan så mår jag förmodligen bättre än vad de gör idag?!:)
Men nästa gång är det min tur.. Längtar.


Besök

Väntar fina vänners besök snart. Så länge roar vi oss med att gröpa ut pumpor:) fin va? Killen ska ha all ära!


Fest

Ikväll är det tillställning hemma hos Kristin. Brudarna och några av våra killar ska dit och skaka rumpa. Får se vem som står för underhållningen ikväll då det inte blir jag iaf. Jag ska vara nykter:( så är de och jag vet att det kommer fler tillfällen.
Min karl ska iväg på annat håll men gör förmodligen oss sällskap lite senare. En sak som är säker, jag ska iaf ut och skaka min rumpa ändå. Vill se och träffa folk. Så håll er inte hemma ikväll. Jag vill träffa er:)


Min nya färg!

Snabbaste överläggningen någonsin kom jag och min frisör Eva fram till. Det var bara några ord fram och tillbaka om färgen sen var hon redan igång med att blanda den. Haha. Det tar sig. Annars kan vi sitta i flera minuter och hålla på att väga för och nackdelar med saker som jag vill göra. Rekord!
Det blev en kopparfärg i grund och botten sen blonda slingor på det. Har haft liknande färg förut en gång men nu lite ljusare och ännu lite mer koppar. Nån sa till mig på jobbet att jag hade jordgubbsblond. Det lät bra men kan inte riktigt definera vad hon menar??!
Här kommer bilder. Vad tycks?


Renovering pågår!

Renovering pågår i hallen. Nu har killen precis spacklat så nu väntar vi på att det ska torka. Sen blir det grundmålning och sen väntar vi bara på att tapeten ska komma hem till lagret. Längtar satan! Kommer bli så jävla snyggt och jag har kommit på en sån himla grym ide för att helt enkelt utnyttja hela hallen och göra en smart och bra förvaring. Ni ska senare få se..


Vänner

Tack Lina för att du igen lyckades styra så att vi kunde ses. Det är inte lätt nu för tiden när alla har olika liv och mycket att stå i. Men värdinnan Lina kan fixa hon=)
En himla trevlig och mysig kväll. SÅ härligt att vi kunde ses mitt i veckan sådär och få prata ikapp lite och höra hur alla mår. Jag värderar sånna här kvällar så mycket mer än nått annat. Vickan hade till och med tagit bilen från Sthlm för att umgås med oss. Det är kärlek det♥
Nu klarar jag mig ett tag till.


Äntligen!

Då var det ÄNTLIGEN dags igen. Ett besök hos min frisör och som jag har väntat på denna dag. Kände mig skitig och alldeles grå och tråkig. Så det ska bli så skönt att få fräscha upp sig.
Hur det blir får ni se sen.


Lycklig!

Jag är lycklig, jag är lycklig för någon annans skull. Min fina, bästa, goaste barndoms vän Maria väntar barn tillsammans med sin Viktor. Ankomsten är beräknad i december och som vi alla längtar♥
Är så glad för eran skull och ser framemot att få följa två bli tre♥

Åsby

Kathleen kom och hämta mig direkt efter jobbet. Det for iväg till Hallsta, Åsby hem och trädgård. De rear ut fjolårets julgrejer! Nu sitter vi mitt i all inredning och fikar.


Chailatte

Köpte chaitea extrakt på kaffehandeln ute på Erikslund idag. Är helt besatt av chailatte så ville prova göra min egen.
Du värmer upp mjölken, helst i kastrull för att inte bränna vid mjölken, jag använde minimjölk.
Tillsätt chaitea smaken, bara några skvettar typ en tesked. Det får inte ta över.
Skumma mjölken med en elvisp så den blir sådär lagom skummig och fluffig:)
Häll upp och krydda på lite kanel på toppen! Väldigt gott och enkelt. Och du behöver inte betala 39 kr för EN!


Myisgt!



Inget hem är tillräckligt mysigt utan ljus, sådeså!

Ordning och reda!

I veckan direkt efter jobbet fick jag ett ryck. Har haft sån jävla oordning i garderoben, byrån och i förrådet. Så jag rev ut allt, precis allt och la det i sängen. Jag försökte rensa och verkligen kasta sånt jag inte använder. Och det gick bra! Kläder bla och en massa annat skit. Jag är så trött på att jag alltid står och gnäller att jag får leta överallt och hittar ingenting så det var bara att ta tag i det och göra bättre ordning. Åkte till Ikea och köpte förvaringslådor. Så nu är det äntligen ordning och reda. Och var sak har sin plats, ljus i sin låda, kvitton i sin låda, verktyg i sin låda, jag och Johan varsin låda, räkningar i pärmen mm mm. Duktiga jag. Nu hittar jag allt och slipper gnälla:)
Det rök en hel del kläder också kan jag säga. Gött, så mycket plats i garderoben nu. Som förmodligen kommer att bli full på ett eller annat sätt. Nu är det bara en smart lösning i hallen kvar..

Idag är det 6 månader!❤


6 månader idag!❤

img_3676 (MMS)

6 månader idag!❤


Yes!


Inatt 24.00 öppnades portarna!
Jag har nu lagt en förhandsbokning på iPhone 4S! Fan vad nice att vara säkrad att få en innan den ens har släppts. Den kommer till mig hem på posten nästa vecka. Abonnemangen som man får välja på Telenor nu är grymma. De blir bara bättre och bättre. Kan inte förstå hur folk kan ha 3 och annat skit när Telenor finns! Sen att man kan byta fritt under bindningstiden, det är ju perfekt när det hela tiden dyker upp nya telefoner kors och tvärs.
Jag valde även 64mb. Alltså den med största minnet, fria sms och man får ringa för hela månadsbeloppet. Även fast jag valde det så hamna jag på mindre månadskostnad än vad jag har nu. Yes asså!!
Och varför ska jag då ha med största minnet? Jo för jag är en flitig iPhone användare som har alla världens appar och som jag använder ofta, nästan dagligen. Det är allt från spel, matlagning, träning till inredningsappar. Den sistnämnda är grym, där kan du kolla lagersaldot på olika butiker vad som finns hemma på lagret just idag på tex Ikea, Mio mfl. Jag är där rätt så ofta och då slipper man flänga fram och tillbaka:)

Nu har min kille åkt till jobbet och sen ska han på bortamatch långt härifrån. Inte hemma förrän i natt nångång. Har blivit att vi setts lite den här veckan eftersom jag har jobbat dygnet runt. Och idag väntas ett 13 timmars pass. Fast det bästa av allt, jag får träffa min fina lilla underbara vän Frida som är hemma från Sthlm❤ gillas!
Ha en härlig fredag.


Jobb

Hela veckan består av otroligt mycket jobb. Kör maxi hela veckan med förlängda tider och allt vad det innebär. Sen är det Rocklunda onsdag och fredag. Vik spelar 2 matcher denna vecka så idag blir det att åka från det ena till det andra och på fredag blir det heldag på rockis. Bara att borra ner huvet i sanden och köra! Vi hörs nästa vecka eller nått:)
Igår innan jobbet fick jag massa energi av Vincent och Kathleen. Vi hängde i soffan och mös en massa. Drack flera koppar te och bara va. Vinci gick från famn till famn och va så go som bara han kan va<3 härligt!


Familjen!

Igår kväll var vi hemma hos min mor och åt. (inte jag:) Ikväll gick vi hem till Johans mamma och pappa. Där även hans syster och systerdotter var. Vi har nog inte setts sen i somras så det var på tiden!

Nu ligger vi i sängen men varsin iPhone i handen och är allmänt trötta och osociala. God natt säger iaf jag!


Duktiga!

Nu har jag vart så duktig i ca 1,5 v tid. Har vart ute och gått alla dagar utom en dag på den tiden. 5 km står på schemat varje gång och man mår så bra efteråt. Igår gick jag med Kathleen och Vincent, direkt efter badet.
Idag efter jobbet, nyss, gick vi spåret igen. Och idag fick vi med oss Johan som fick dra vagnen hela vägen. Haha. Ni ska bara veta hur jävla jobbigt det är att gå i backar med vagn, bra träning men jobbigt som bara den. Idag var det riktigt kallt men friskt, så lika bra att klä sig ordentligt. Vinci ligger där i vagnen så nöjd och bara kikar på oss, duktiga killen!


Ögonstenar!

Mina nya ögonstenar har anlänt hem till mig. Home delivery dessutom, inte varje dag man har den lyxen.
Jessica kom hem till mig igår med 4 nya ljusstakar som pryder mitt hem. Har länge letat efter stora och härliga krom ljusstakar som man kan ha blockljus i. De kom just in på Riise möbler och där jobbar hon. Tusen tack Jessica. Så himla snygga och så snällt av dig. Snart har jag så många ljusstakar att jag inte har nån plats kvar:) men jag bara älskar ljus, så fler kan det nog bli.


Myser på badhuset

Vi badar och fikar på badhuset. Lilleman sover nu och vi dricker kaffe och pratar ikapp. Vi är jag, Maria och Kathleen:) kvalitétstid kallar jag det!


Läge

img_9186 (MMS)

Läge att ta bort bilden de har i Rocklunda hallen på Johan när han spelar i sitt gamla lag, öhh ja?!?.. Var på hans match igår, min första för i år. Inte som arbetande tjej utan numer som spelarfru. Jag gillar verkligen titeln spelarfru;) Min kille är så het på plan, jag bara älskar att se han spela bandy. Jag ser framemot att följa hans säsong.


Härligt

Har umgåtts med tjejerna nu de här dagarna som jag vart ledig. De är ju mamma lediga så det finns alltid nån jag kan vara med!
Benjamin och Vincent lekte fritt på golvet och jag var med såklart;)


Den här

Lutar åt den här gråa. Eftersom jag vill ha ljust i ett litet rum så tror jag på den här. Den har vitt i sig och blir fräsch här inne. Lite bättre bild också!
Inte lätt kan jag säga. Haha.
Säger ni??


Hjälp

Hjälp! Problem med val av matta..
Grön med vitt i?
Svart med vitt, grått i?
Grått med vitt i?
Jätte dåliga bilder som inte alls talar för sig men ändå ni får ett litet hum iaf. Kommentera på nu och säg er åsikt.


Kvinnor kan!

img_2128 (MMS)

Igår kväll hämtade vi killens tvmöbel som han har i lägenheten som han hyr ut. Jag hade ju en ide med att ha hyllor i luften och helt tomt på golvet. Men med de hyllorna jag hade köpt funkade inte det. Så så länge får det blir såhär och jag är nöjd faktiskt=) Haha. Idag är jag ledig och då ska jag umgås med Kathleen och Vincent. Nån som vill haka på??


Love

Mina vänner. Nu kör vi..


Partyt igång

Jag säger bara skål!! Underbart ju


Fest med gamla godingar!

Nu är vi hemma hos Hollsten. Så jävla kul att alla gamla godingar är samlade. Mina gamla handbollsspelare och vänner som man umgicks med när man var i 20 års åldern. Så kul att vi (Lina) lyckades få ihop gänget. Det innebär Hollsten, Linda, Vickan, Lina, Maria, Malin, Madde och Barre. Mer ska det bli:) fan vad kul..


RSS 2.0