Inte

Har inte slutat bloggat om ni tror det. Bara att jag inte har tid. Prioriterar massa andra saker nu när det är sommar och jag är leeeeeedig. Så följ mig på instagram där jag heter verro85 så blir ni lite mer uppdaterade:)
Hörs snart igen.


Glad midsommar

Glad midsommar önskar vi er. Det känns som om den här dagen kommer bli alldeles perfekt. Vi ska äta lunch och titta på midsommarfirande ute i Kärrbo, Nybynäs med Johans familj och släkt, en del av den iaf. Sen åker vi hem till Irsta igen för att äta middag hos Kathleen och Ola. Det blir "bara" vi till kvällen så det blir en riktig mysafton med underbart sällskap.            
Det är inte bara midsommarafton idag utan det är Kathleens födeseldag. Hipp hipp hurra till den mest underbar människa jag känner. Idag ska vi fira, på många och alla sätt;)
Nu ska vi göra klart det sista och möta upp familjen i Irsta innan vi åker ut tillsammans. 
 
Glad midsommar från Malkin=)
 
Grattis fina vän
 
 
                                                           

Malkin

Som många av er vet så kommer Malkin från en stor hockeystjärna vid namn Evgeni Malkin, han heter alltså Malkin i efternamn. Han spelar i Pittsburgh penguins. Johans bästa kompis sa en kväll på skämt att "om det blir en kille borde han heta Malkin". Till en början lyssnade jag knappt på namnet och var inte så vidare förtjust i det. Men när vi sen började "arbeta" med namnet och säga det så gott som dagligen blev det mer och mer intressant. Vi visste att vi ville ha ett ovanligt namn men hade inte så många andra förslag. Så Malkin blev ett arbetsnamn som bara växte mer och mer för oss och kändes naturligt och intressant efter ett tag. Så när han kom var det såklart självklart att han skulle heta det. Vi hade ju haft det innanför våra väggar länge så för oss var det nog mer naturligt än för många andra. Hur som, ikväll kom Malkins gudfar Björte hit och han hade med sig en present. En matchtröja i miniformat från just USA. Han hade köpt den när han var där sist. As snygg och sjukt cool.
Jag vill dock inte att han förknippas med en ryss men inte så lätt att få bort det:)
Tröjan är galet för stor men var tvungen att prova den iaf.


Hemma

Nu är jag hemma igen. Hjälpte moster med att ladda hem lite "bra att ha appar", sortera lite bland konton och lösenordsboken. Så nu kan även hon kommunicera med världen=)
Slängde precis in en tvätt och ska ta lite mellanmål. Lite senare idag kommer Johans kompis Martin hit och ska träffa Malkin, vi har fortfarande inte avverkat alla på listan än. Tiden bara flyger iväg och alla har sitt att tänka på, men det är ju ingen brådska. Jag har fortfarande inte hunnit hälsa på min vän Marias nykomling, men i veckan får jag nog äntligen gosa med lilla tjejen, som jag längtar. 
Nehe, sluta skriva massa skit och göra lite nytta istället. Mitt barn sover ju, skräll, haha. 
Hej så länge!
Malkin träffar en hund i hans storlek=)
Malkin på promenad i morse, i bärselen. 
Innan promenaden. 
 
 
 

Måndag

Idag är det måndag och jag fick sovmorgon, en välbehövlig sovmorgon. Han vakna 6 sen somna vi om till 9, sån bra start på denna vecka. Han är en riktigt sömntuta våran son, äter sover skiter, är vaken en liten stund sen börjar det om. Jag frågade min vän Kathleen för hennes första barn Vincent sov konstant i 8 månader, så jag frågade henne om jag behövde vara orolig! Nej sa hon, du ska vara glad=) Haha okej då. Hur var era barn de första månaderna? Intressant att veta. 
Nu ska jag äta upp min frukost, ta en promenad med hunden sen bege mig till min moster för att hjälpa henne, hon har köpt en Iphone och jag ska hjälpa henne med diverse grejer. Solen ser ut att skina idag så senare på eftermiddagen ska jag bättra på brännan lite.
Ha en bra dag. 
 
 

Söndag

Det var en mycket bra dag igår, vädret var med oss och många hade rest långt för att komma till den årliga släktgolfen. Det stod mat och dryck högt och lågt, barnen lekte och vi vuxna satt på gräsmattan och snacka med varandra. Jag var nykter så ca kl 23 åkte vi hem, skönt att sova hemma och framförallt vakna hemma. Idag har vi varit hos Johans kompis Viktor och hälsat på, han har inte träffat Malkin sen han kom. Viktors mamma Mille fick hålla i han och känna vilken rejäl bit han är, haha. En bra dag helt enkelt!
Nu ska jag sova. Checkar ut för idag helt enkelt. God natt. 
 
 

Bra natt

Malkin somna redan kl 19 i sin säng och sov fram till kl 23 och fick då en vända med mat, sen somna han om och sov till 3, åt, somnade om och vaknade sen vid 07 igen. Från den dagen när Malkin kom så har jag haft bra nätter. Han vaknar alltid 2 ggr per natt och vill äta, i min värld är det bra. Han skulle ju kunna vakna och äta och sen ligga vaken och prata eller jollra med sig själv och inte fatta att han ska sova igen. Men han äter upp sin flaska, puttar den åt sidan sen somnar han om. SÅ jäkla skönt och jag har ingenting att klaga på. Klart att jag får en störd sömn men han är duktig som somnar om igen. Så när folk frågar, "får du sova på nätterna?", svarar jag alltid ja! För det får jag, i min värld. Han är glad i mat min pojk och så länge som han är nöjd och glad är jag nöjd och glad, enkel ekvation. 
Hur som. vi gick upp där vid 7, duschade och klädde på oss, jag gav han mat i sin säng sen somnade han om ytterligare 1 timme till, det gör han alltid. Jag ljuger inte om jag säger att det har varit så varje morgon sen han kom. Jag får alltid min egentid att göra vad jag vill och det är underbart. Sen när han vaknar tar vi en promenad tillsammans med Zoe sen börjar dagen med alla dess utflykter och grejer som står på schemat. 
Idag är det släktgolfen så vi ska snart göra oss helt klara för att åka ut till Frösåker och äta lunch med de som har golfat sen tidigt i morse. Det ser ut att bli en varm dag, yes!
Ha en fantastisk lördag alla fina läsare. Vi hörs kanske lite senare. 
Ciao!!
 

Fredag

Jag sitter här och har precis sagt hej då till min kära sambo. Han ska ut till Kärrbo och spendera natten där tillsammans med sin släkt. I morgon annordnas den årliga släktgolfen, Andersson Open. De ska upp tidigt för att spela och vi som inte spelar ansluter till lunch, som är ute i Frösåker. Det är 3:e året som jag är med. Riktigt roligt men prisutdelningar av alla dess lag och en massa god mat. Vädret ser ut att vara med oss imorgon och det är fruktansvärt viktigt eftersom vi spenderar stora delar av dagen utomhus. 
Så nu sitter jag här i soffan och sappar runt på tvn, läser bloggar, kikar instagram och facebook och smsar med folk. Malkin sover sen 1 timme sen och Zoe ligger ute på balkongen i regnet. 
 
Har btw köpt det grymmaste tangetbordet till våran Ipad, så jäkla klockrent. Nu har jag alltså tillgång att kunna skriva lättare och förhoppningsvis oftare. Inget jag lovar att göra då livet som småbarns mamma går i ett hela tiden och man vill inte missa en sekund av hans utveckling. Men vi kan iaf hoppas att det ska underlätta lite. Har tagit bild så ni får se hur snyggt det är. Jag vann hem det på Tradera, bra köp
Nu ska jag bläddra lite i objektbeskrivningen och titta på bilderna på vårt hus och drömma mig bort lite och möblera lite inne i huvet, det bästa ju=) Kan inte sluta le.
Ha en trevlig fredagskväll. Kram på er
 
 

LYCKA!!!!

Vi har köpt hus och vi är så himla lyckliga och så jävla glada. Kan inte med ord beskriva min känsla jag har inom mig☺ vill bara skrika rakt ut. Vi har inte tittat på hus så länge men när det väl dök upp ett hus på hemnet som helt och hållet höll upp till våra kriterier var det bara tuta och köra. Och det gick vägen!! Huset ligger i Irsta, som var det självklara valet för oss och har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, som också var ett måste och har en enkel tomt. Att badrummen är renoverade 2011 gjorde bara saken lite lite bättre:) Jag gillar Irsta skarpt och har själv varit mycket där när jag var liten och har alltid tyckt om den lilla "byn":)
Jag är just nu lyckligast i hela världen. Det bästa av allt är att vi bor sjukt nära min bästa vän Kathleen med familj❤


Dåligt.

Det blir ibland väldigt långt mellan gångerna. Har inte riktigt tiden alla gånger. Men för er som inte följer mig på instagram, gör det, där är jag mer flitig att uppdatera. verro85 heter jag!


Så kan det gå

I morse gjorde jag mig redo för en power walk tillsammans med Maria och Malte. Jag hade precis packat i ordning allt och var redo för att gå, då axelremmen på väskan släpper och allt i väskan faller ut på hallgolvet. Jag plockar ihop allt och ger mig sen iväg. Vi går en lång och härlig promenad i solen, mot lögarängen, förbi hamnen och vidare till Sjökrogen. Deras nya fina terass ut mot vattnet lockade för att stanna och äta lunch. Sagt och gjort. Maria går in och beställer och vi sätter oss längst ut på bryggan/terassen och väntar på maten, då vaknar Malkin och är hungrig. När jag då ska göra i ordning hans mat upptäcker jag att nappflaskan inte ligger i väskan!!! Det är just den som har ramlat ut och lagt sig nånstans där jag inte hittat den då väskan gick sönder på morgonen. Suck. Hur gör jag nu?? Det komiska i det hela är att Maria hade glömt sin flaska till Malte med så jag stod där utan nånting. Jag fick helt enkelt lösa det med att mata han ur min Friskis och Svettis flaska. Det kom massor ur den och vi fick hålla på att lirka lite fram och tillbaka och mata sakta i omgångar. Nog för att jag har en hungrig unge men han är världens snällaste. Han gnydde lite och av dem 120 ml kanske han fick i sig max 60, för resten hamna utanför då han hade svårt att kontrollera att det kom så mycket. Stackars pojke. Iaf så fick jag i han tillräckligt för att få han lagom nöjd och somna om igen. Vi klarade oss hem igen sen efter lunchen och väl hemma hittade jag flaskan under skostället. Tur att ingen såg mig förutom Maria, skämdes ihjäl. Jaja, det löste sig bra ändå.


Jobb

Förra veckan hörde min vän Ann av sig för de behövde hjälp på Swedish hasbeens lagret med inventering. Jag tog med mig Malkin och åkte dit och körde på idag. Kul var det och ett par as snygga skor fick jag med mig hem. Lätt att jag vill hjälpa till fler gånger, det finns för många och häftiga modeller alltså. Tack Ann för att du tänkte på mig!
Malkin skötte sig exemplarisk och var mest nöjd hela tiden, vilket han är nästan jämt vår lilla bebis. Lilla sötnos som bara skrattar och ler åt alla så fort han får lite uppmärksamhet❤
God natt, nu ska jag sova. I morgon är en spännande dag!


Slut som artist

Idag är jag en trött och sliten morsa. Herregud vilken fest. Återkommer i morgon om mer detaljer för nu ska jag sluta mina grön/blåa ögon. God natt!


RSS 2.0