Paus

Jag tar en paus från bloggandet på obestämt tid. Jag har delade åsikter och tankar kring min blogg och måste komma underfund med det innan jag fortsätter. Så vi får se. Ni som fortfarande är nyfikna på mig eller helt enkelt bara vill veta hur jag mår, så finns jag på telefonen och instagram.
Hej då så länge.


2013-03-13

2013-03-13, pga datumet får den gärna komma under dagen:)

Idag är jag beräknad men ingen bebis är i sikte. Som jag sagt länge och känt på mig så trivs han/hon bra där inne. Så några dagar till får vi vänta. En fullgången bebis mår både barnet och mamman bra av sägs det. I och för sig så sa det bara pang för mamma också, så än har vi några timmar kvar på dygnet. Går till barnmorskan för sista gången idag iaf och ser hur allt ligger till.


Hundpark+lekpark

Den här härliga söndagen bestod av mycket sol, mycket lek och bus, fika, god mat och underbart sällskap. En dålig sak dock, Örebro förlorade den viktiga matchen och gick därför inte upp i elitserien. Jag är så arg över det så kan inte prata mer om det just nu utan går tillbaka till det som var bra idag istället.
Vi lekte som sagt av hunden inne på hundgården och direkt efter fick Vincent leka av sig i lekparken som låg precis bredvid. Kan säga att vi vuxna lekte minst lika mycket;) Vi tog sedan allt pick och pack och drog ut till Irsta och satte oss på altanen i solen och fikade medan Vincent och Zoe donade för fullt i trädgården. Det är så kul att se hur bra de kommer överens. Om ett barn och hund kan kommunicera med varandra så gör dem två definitivt det. Det är liksom som att de förstår varandra i alla lägen.
Vi satt ute i solen i flera timmar sen åkte jag hem till min mamma och åt middag och fikade ännu mer. När vi satt och prata berättade mamma att hon haft exakt likadan graviditet som mig, mådde bra hela tiden, hade inga förvärkar utan det sa bara pang! Coolt att höra faktiskt.

Nu ligger jag i soffan och längtar efter min kille som snart är hemma. Ska bara ge han en stor kram för något mer kan jag inte säga om matchen, den är ju redan spelad och klar. Tycker så synd om laget när de hade allt i sina händer, men Ljusdal ville det mer helt enkelt.
God natt.


Matchdag

Nu har jag vinkat av Johan och önskat han lycka till inför dagens viktiga match. Hans föräldrar var nyss här och hämtade upp honom och sen hämtar de upp Johans bror och så vidare upp mot Ljusdal. Hoppas verkligen det går vägen.

Igår när vi var ute i Irsta fick J en present av Ola. Det var ett efterlängtat förkläde att ha vid matlagning och en mössa med ett whiskymärke på. Så nu är han med i klubben som Ola så fint förklarade, härliga Ola. Det är så kul att de kommer så bra överens.

Nu blir det frukost framför Nyhetsmorgon sen får jag se om det blir nån utflykt. Det är ju en strålande fin dag så ut måste jag. Zoe somnade precis om på balkongen, det var fest till kl 03 hos grannarna i natt och de satt en hel del på balkongen så hon är helt slut. Haha. Skönt för mig. Jag hörde inte så mycket av det som tur var.


Lördag

Idag har det varit en av de bättre dagarna. Vi har nämligen köpt en ny bil, en ny familjebil som passar både för att ha hundbur och barnvagn i bagageutrymmet. Bästa. Tusen tack pappa för hjälpen, utan dig hade det inte blivit något bilköp eftersom varken jag eller Johan är särskilt insatta i exakt vad man ska tänka och titta på. Så i början på nästa vecka får vi våran nya fina bil, jag längtar.
Efter bilköpet åkte vi och lekte med Zoe på den inhägnade hundgården på Haga, det uppskattades av henne då hon verkligen får springa järnet av sig. Sen handla vi på oss lite och åkte ut till Irsta där vi skulle spendera kvällen med mat och mello. Vincent körde slut på sig själv genom att leka med Zoe och sparka fotboll med Johan, så vid 19 tiden ville han gå och sova. Lilleman var helt slut så han missa både mat och mello:)
Nu är vi hemma, mätta och trötta.
Imorn åker J med familj upp till Ljusdal och spelar säsongens sista match och matchen som avgör om de går upp i elitserien. En riktigt viktig och spännande match, men det ser mycket lovande ut. Kl 16 drar den igång och jag ska spänt följa matchen på elitrapport.se. Hoppas hoppas!
God natt.


Bra dagar

Igår var det min födelsedag och den firade vi som jag nämnt tidigare i lördags med släkt och vänner. Men min kära sambo överraskade med frukost på sängen och senare kom Kathleen med blomma och chokladask. Senare på kvällen när Johan kom hem från sin träning åkte vi ner och åt mat på kina restaurang tillsammans med min mamma. Jag fyller bara 28 och ändå har jag blivit så uppvaktad av så många, är så glad över det.
Idag mötte jag upp Maria och Amanda på stan för att äta lunch tillsammans och sen gick vi runt och shoppade lite kläder och annat nödvändigheter. Och nu när jag skriver sitter jag i bilen på väg hem från Örebro. Vi har varit här och kollat på Johan som spelar sin sista match på hemmaplan för säsongen. De har just nu väldigt stor chans att gå upp i elitserien så det är spännande matcher som är kvar. Heja Örebro.
Imorn väntar en ny spännande dag men det tar vi då. Hej då.


Hemma

Precis kommit hem från Maria. Vi åt en riktigt god ceasarsallad, pratade och skrattade en hel del som vi brukar göra. Under middagen överraskande brudarna med en present till mig. Ett presentkort på Vero moda som jag ska utnyttja när barnet är fött och jag kommer i vanliga kläder igen. Hade verkligen inte förväntat mig en present och blev super glad över den såklart. Tack snälla ni, fyller ju bara 28.
Nu ska jag sova är väldigt trött just nu känner jag. God natt.


Håret

Håret fick en uppfräschning igår när jag besökte frissan, så är fortfarande rödhårig. Tro det eller ej, haha! Hon färgade i utväxten som var väldigt lite och sen la i färgbomben och mörkade ner topparna lite som hade blivit lite ljusare än resten av håret. Och så en klippning på det. Alltid lika skönt att få klippa topparna och få en härlig glans på håret. Vi pratade om vad jag ville göra nästa gång redan nu, så hon kan förbereda sig mentalt:) Nej då så drastiskt ska det inte bli. 
 
Idag har jag och Kathleen varit och ätit lunch hos Ola och uträttat lite ärenden. Nu sitter jag och väntar på att hon ska komma och hämta upp mig igen för ikväll väntas tjejmiddag hemma hos Maria. Ska bli väldigt trevligt att ses och äta god mat ihop. 
 
Just det, 1 vecka kvar idag till BF. Sjukt kul med alla gissningar men tycker dock att fler kan orka skriva en kommentar med tanke på att jag hade 230 unika besökare igår och endast 18 st har gissat...... 
 
Hörs senare. Hej då! 
 

BB väskan

8 dagar kvar till BF och nedräkningen har börjat på riktigt. Helt galet ju. Insåg att jag går in i V.40 på torsdag så jag packade bb väskan igår kväll. Man vet aldrig, det kan ske när som helst även om min känsla säger att det är en bebis som trivs där inne i magen och jag kommer definitivt gå över tiden. Men som sagt, jag vet aldrig.
Jag har ju inte varit illamående en enda gång, kunnat ätit all mat som vanligt, inte varit känslig mot några dofter, inte haft några cravings, inte haft någon sammandragning, inte känt några förvärkar, inte haft ont någonstans (förutom nere i ryggslutet nu), så det känns som om jag går och väntar på att känna något, minsta lilla avvikelse från det normala. Jag har börjat sova dåligt på nätterna för att jag ligger och väntar på att just känna något som jag egentligen inte vet vad det är jag ska känna. Jättesvårt att förklara men det är verkligen så. Vad kommer vara annorlunda då från vad det är nu?! Är inte ett dugg nervös över förlossningen utan känner mig bara så förväntansfull över allt. Att det gör ont förstår jag såklart men jag har fått så mycket positiv feedback från mina vänner som gör att allt bara känns så spännande och roligt. Jag är så nyfiken på vem du är där inne samtidigt som jag bara vet hur det är att vara gravid och trivs med det. Som sagt, svårt att förklara min känsla men det är ju bara det här jag vet. Jag trivs med min mage, jag trivs med att vara lite otymplig. Håller inte alls med om de som är otåliga mot slutet och nästan tappar modet. Barnet ska ju ändå ut och då gäller det att passa på att njuta så länge jag kan tills bebisen behagar att komma. Så häftig denna väntan är alltså, folk som hör av sig och undrar hur jag mår?, har du börjat känna något? Som sagt, jag trivs.

När vi ändå är inne på bebisen kan vi väl passa på att gissa lite, det är ju så roligt att se vem som kommer närmast. Barnet är alltså beräknat onsdag den 13 mars. När tror du att bebisen kommer och vad bär jag på där inne?
(Min kusin Elin får bara gissa datum och inte könet)
Vore kul om ni ville lämna en kommentar.


Måndagsmiddag

Igår åkte jag ut till Irsta. När jag kom ut stod Kathleen och barnen redo med dubbelvagnen för att ge sig ut på promenad genom byn. Vi gick bort till fotbollsplanen och lekte av barnen, vilket innebär Zoe och Vincent. Medan de lekte, kasta boll och övade på sitt, drack vi en kaffe i solen. Där snackar vi planering av fröken K;)

Senare på kvällen var jag och Johan bjudna på middag hem till Johans systerdotter Sandra och hennes sambo Patrik. Sandra är lika gammal som Johan och dem väntar också barn och ska ha i juli. Det är så kul för Johan (även för mig) att vi får barn samma år eftersom de står varandra så nära. De har ju växt upp tillsammans som syskon kan man säga. Vi fick jättegod tvårätters middag och satt vid bordet hela kvällen och pratade i stort sett bara om barn grejer, blir ju lätt så. Vagnar, bilar, märken, namn, spjälsäng mm. En väldigt trevlig kväll och en bra start på veckan skulle jag säga.

Idag står frissan, byta fläkt i köket och kolla bilar på schemat.
Vi hörs sen.


Våren

Jag som vaknar av allt vaknade idag av att fåglarna kvittrade utanför mitt fönstret. Det kan man ju inte bli annat än glad för. Tecken på att våren är nära nu. Det är ljust på morgonen och solen har tittat fram många dagar förra veckan och även idag. Även om jag har stormgillat den här vintern så finns det inget bättre än solen och bar mark. Solbrillorna åker på och folk börjar "leva" igen.
Våren har även fått flyttat in till sovrummet, vi fick nya påslakanset i present av svärmor och de är verkligen fulla med färg, en riktig färgklick där inne. Och sen vårens blomma, tulpaner finns såklart i vår lägenhet. Lite andra gardiner i vardagsrummet och lite nya kuddfodral så är det klart!
Hej våren du är välkommen.


I skrivandes stund

När jag nyss satt och skrev det tidigare inlägget kom det som en liten rysning genom hela min kropp. Jag skrev om att vi fyller år och nästa år är vi en liten familj på 3 (4 m Zoe) och alla fyller i mars. Det är alltså mars månad och någon dag denna månad ska jag ligga på förlossningen och uppleva förmodligen det häftigaste jag någonsin kommer få uppleva i mitt liv. Jag ska föda ett barn!! 13 mars är jag beräknad och det innebär 10 dagar kvar. Så sjukt spännande och jag är så förväntansfull över allt som ska ske. Vi två ska bli tre❤


Födelsedagsfirande gånger två

Idag fyller min fina kille år, 24 hela år blir han idag. Ett litet lammkött kan man säga;) stort grattis hjärtat❤
Igår firade vi våra födelsedagar (jag fyller på torsdag) tillsammans med släkten. Vilka underbart fina och bra presenter vi fick, det kändes som rena julafton. Är världens lyckligaste!
En äkta svensk fårskinnsfäll som vi ska ha i vagnen av min mamma och J's föräldrar, en duo dusch (ett stooooort duschmunstycke, bästa) av Johans ena bror m familj, en Bosch borrmaskin/skruvdragare och påslakanset från J's föräldrar, presentkort på Moderna hem från J's syster m familj, presentkort på Ny matsedel från J's andra bror m familj, presentkort på intersport från min pappa och Mia, presentkort på blomsterlandet från J's moster, trisslotter från Perra, pengar från J's mormor, blommor och fikabröd. Ni ser ju, rena rama julafton för oss. Jag njöt och tog åt mig av allt denna dag då det är sista året som vi är i fokus, för nästa år är vi förmodligen inte nummer ett längre;) Vi är ju då en liten familj där vi alla fyller i mars.
Vi hade en fantastisk dag och vi var sammanlagt 22 pers i våran 2:a utan problem, utan att ljuga.
Tusen tack för allt fint vi fick och att ni tog er hit. Vi är lyckligt lottade som har så fina familjer.
Nu ska jag fira vidare med min andra hälft, frukost framför Vasaloppet och uppladdning för match senare ikväll.


RSS 2.0