Packa!!

Idag är det sista helgen som Johan är ledig från bandy så då passar vi på att röja allt och packar ner allt som är kvar. Jag har röjt en hel del lite då och då men idag ryker det sista. Så vi är i stort sett klara när vi får nycklarna nästa tisdag. Gaaaaah!!! Kan inte vänta längre snart. Vi kommer inte att flytta in på en gång då Johan ska måla om hela huset, men i mitten på okt är det tänkt att de stora grejerna som säng, soffa och diverse andra grejer går. För innan tar vi med oss kartonger ut varje gång vi åker till huset. Fy fan vad skönt det ska bli med eget hus, att få pyssla och dona kvällar som jag bara sitter och väntar på att Johan ska komma hem, att bara få släppa ut zoe på tomten kvällar när hon och Malkin inte synkar, (ibland har M lyckats hunnit somnat när Z blir bajsnödig ex) att ha allt på samma plan och slippa släpa upp och ner. Sån frihetskänsla så tror inte att det är sant, tror första natten kommer vara då det är på riktigt. 

Nu ska jag kliva upp och äta frulle och ladda batterierna. Heja heja. Ha en trevlig lördag. 



En person

Det finns en person som jag saknar så fruktansvärt mycket i mitt liv. Kan inte och vill inte gå in på detaljer men det är så fruktansvärt jobbigt att det inte går att beskriva med ord. Folk i min omgivning kan ibland säga till mig "han är vuxen och kan ta ansvar själv", "han har en egen vilja" mm mm. Ni som säger så vet inte vad ni säger. Ni vet inte så pass mycket om den här historien för så är inte fallet. Det är inte ett försvar från min sida på något sätt, utan bara sanningen att han inte alls väljer själv. Så snälla, vet att säkert många säger så för att vara snäll eller omtänksam, men säg inte så. Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen inombords. Nästa gång nån säger så tänker jag dra hela historien från början till slut, så kanske ni kommer förstå.... 
Jag vet att jag skriver i gåtor men måste bara få skriva av mig, det är inte alltid lätt att prata om just det här så ibland behövs skrivandet för att stilla alla mina tusen tankar och funderingar.. 

Tur att jag har er, Malkin och Johan❤️ 




Öppna förskolan.

Idag har vi varit på skallbergets öppna förskola. Jag, Malkin, Kathleen med barnen och Maria med sina barn. Ett väldigt roligt och bra sätt för att ses och aktivera barnen. Sångstunden som är 10.30 är favoriten hos alla barn. Våra små blir som små ljus och det uppskattas verkligen. Efter öppna åkte vi hem till mig och tog en promenad till affären och köpte glass, för att sen gå till lekparken och leka ännu mera. Nu sitter jag i Irsta och njuter av solen, ska spendera kvällen här med tacos och en skål godis. Om Zoe sköter sig vill säga, vilket vi hoppas på. Lite trött att hänga i 2:an nu kan jag säga. 
Ha en trevlig fredagskväll! 





Hemma

Det gick jättebra på Bvc. Vi "fick" ta sprutan eftersom han inte är förkyld eller haft feber, utan bara att det varit hostan som spökat. Det var vaccinationsspruta han tog. Först var han jätteglad, sen gallskrik som sen gick över till att somna om. Haha, stackars liten som först charmar läkaren och sköterskan som han sen blir stucken av i benen. 
Läkaren passade även på att kolla höfterna, magen, pungen, nacke, öron och ögon. Han fick godkänt och allt såg bra ut. 
Nu ligger vi i soffan och väntar på att Johan ska komma hem. Av nån anledning längtar jag lite extra. Kanske för att jag vet att han ska vara borta hela helgen. Spelar ingen roll, längtan är stor iaf❤ 





Bvc

Ett besök på Bvc står på schemat och lilleman ska ta spruta och träffa läkaren. Vet faktiskt helt ärligt inte vilken spruta han ska ta i dag. Men det blir vi snart varse om, om det ens blir något eftersom han fortfarande dras med hostan från helvetet. Snart 3 veckor som han hostar så det låter som ett ånglok ska komma ut genom hans hals. Bara att vänta ut säger läkaren, vi får se. Nu måste vi skynda oss, en dusch och gå med Zoe måste jag hinna med innan. Hej så länge. 


Egentid

Här sitter jag i Uppsala, helt själv, äter en god sallad, glor på folk i en stad där jag inte känner nån. Så himla härligt med egentid kan jag säga. Malkin är med mamma och Zoe är hos Martin. Och varför är jag här då? Jo Johan ska spela träningsmatch och jag kände bara att jag behövde ett break och få åka hit för att se han spela. Det är 1 timme kvar till matchstart och jag ska hinna avnjuta en stor kopp kaffe innan. Det här är jag värd!! 



Äntligen

Nu har blogg.se äntligen tagit sig i kragen och uppdaterat appen. Den har varit så trög och dålig så bara av den anledningen har lusten till att blogga inte funnits där. Men nu så fick jag ett litet lyckorus för att kunna uppdatera oftare. Att skriva av mig har alltid varit något jag tyckt om att göra. Så nu så mina läsare kanske det blir lite mer inlägg och med jämnare mellanrum. Men utan press och känna ett måste, det ska komma spontant och med känsla. Hepp hepp. Nu kör vi. Lycklig tjej! 



Dop

Ni som fått tackkort från dopet har jag hänvisat till den här sidan för att få se presenterna från just själva dopet. Men ha lite överseende för det kommer dröja några veckor till. Tills vi har kommit in i huset och vi börjat packa upp sakerna, nu ligger allt i kartonger. Men kan iaf säga TACK för alla fina presenter, otroligt fina och väl genomtänkta saker. Är överlycklig över denna dag och kväll. Lever på ångorna än. Tack för att ni kom.


RSS 2.0