Festival utan langos...

img_3839 (MMS)

Nej det är ingen festival! Sådär ja. En langos innan jobbet så kör vi:) fan vad gott. Mormor Margit vart är du? Vi saknar dina goda langos. Kram till dig


Skön måndag..

img_6664 (MMS)

Vilket fint väder vi har idag. När det är varmt direkt redan på morgonen då vet man att dagen kommer bli bra. Det är de jag menar med värme. Hoppas det håller i sig nu! Jag tog bilen ut till maxi på hälla och köpte med mig lunch för att sedan åka vidare till irsta och hälsa på Kathleen och Vincent. Vi ligger och steker på fläsket i den gassande solen och badar fötterna i poolen. Riktigt skönt har vi det. Vincent njuter som bara den och tur att han är så självgående för vi kan bara ligga här ha det bra. Ha en bra måndag alla..


Laddade

img_0306 (MMS)

Sådär ja! Eftersom jag tog det lugnt igår och körde och jag fick gå av mitt arbetspass ikväll för vi var för många så tänkte jag och killen gå all in ikväll istället:) vi har laddat upp med chips, skruvar, pistagenötter, ölkorv, godis och såklart lite vin:) vi hoppas på lite sällskap. Nån som är sugen? Bara att komma till Vegagatan..


Midsommarafton

img_3657 (MMS)

Nu är vi redo för att fira midsommar. Fast jag ska byta om när vi kommer fram:) Mot Eskilstuna och fira med mina fantastiska bruttor<3 Jag kommer inte skicka ett enda sms idag så jag säger Glad midsommar här och nu!


Bästa

Igår kom min pappa hit och hjälpte oss med massa saker. Han satte upp lampan i hallen, lampan i vardagsrummet, spegeln i hallen och spegeln i sovrummet, handdukskrokarna på toaletten och nyckelhängaren i hallen. Jag mår så jävla bra när lägenheten börjar ordna upp sig. Det blir bara mysigare och mysigare. Så när pappa hade åkt tände vi ljus, satte oss i soffan och bara njöt framför tvn. Det är så fint här nu och mer ska det bli=) Tack snälla pappa för din hjälp, den är värd mycket!

Snart dags för inflyttningsfest kanske?;)

Ingen vanlig dag!

För det är Kathleens födelsedag Hurra Hurra Hurra.
Stort grattis min fina, bästa, underbaraste vän på din 26 års dag♥


Kathleens fixar kalas!

Vi var som bekant ute i Irsta igår på kalas. Kathleen fyller 26 imorn tisdag. Så då hade hon bjudit in till mat och dryck. Från början var det några fler som skulle ha kommit men avbokade i sista sekund så det blev massa mat över, hon brukar alltid vara duktig på att göra mat i mängder men ändå,  jag förstod inte alls hur vi skulle få i oss allt som var uppdukat=) Fast vi smocka i oss en hel del så man senare bara ville inta soffläge.
Det bjöds på sill med potatist till förrätt, grillat med massa goda tillbehör till varmrätt och en skitgod jordgubbstårta och kaffe till efterrätt. Mums säger jag bara.
Vincent och Amanda utforksa varandra lite under kvällen. Vincent var helt exalterad över Amanda men hon var inte lika entusiastisk som han. Men de lekte så fint ihop ibland men mest på varsitt håll=)

Jag och killen stannade kvar efter och vi kika på film ihop. Käka lite mer baguette med brie och tapenade, det var verkligen så nödvändigt att stoppa i det sista, haha, NOT!! Men mysigt hade vi det♥


Sötnosen Amanda är kalasfin♥


Andersson Open

eller släkträff kan man också säga. Det var vad som försigick i lördags ute i en stuga i Frösåker. Killen hade golf tävling med bror, kusiner och släktingar. På kvällen middag och prisutdelning. Det bästa, ALLA fick pris, till och med jag. Jag fick pris för årets nykomling=) köksknivar, träningströja, vattenflaska och ett paraply var mina fina priser. En trevlig kväll med massa god mat och dryck. För min del var det mest fokus på att hålla koll på vilka alla var och hur de tillhörde Andersson släkten. Oj oj, ingen liten släkt det där inte.

Jag fick pris=)

I väntan

img_7052 (MMS)

Nu sitter vi i soffan och myser medan Kathleen och Ola håller på att dona med gourmetmiddan. Kalas med stort K. Här bjuds det alltid på supergod mat och alltid i mängder, så man känner sig sådär äckligt mätt varje gång. Grymt gott med mat ska det bli iaf. Och trevligt sällskap är ju ett plus. Maria, Anders och Amanda är också på väg.


Kalasdags..

img_3838 (MMS)

Nu är vi redo att åka till irsta och fira min kära vän Kathleen som fyller år på tisdag. Men innan det ska vi släppa av katten hemma hos mamma. Vi har varit kattvakt hela helgen. Åh så mysigt att vara med min katt igen:) Det här kommer bli en bra söndag och ett bra slut på veckan. Kram till er!


Det börjar ordna upp sig!

Jag sitter hemma i soffan med tända ljus i hela läggan. Det är ju riktigt dystert ute idag kan man ju lugnt säga. Ska snart ner och öppna på jobbet.
Igår kväll fick vi hjälp av killens kompis, våran granne, att sätta upp tvn. Blev riktigt bra och vi är nöjda. Nu är det bara hemmabiot som ska upp och lite kablar som ska dras så det blir snyggt. Det börjar verkligen hända grejer i lägenheten och det är bara mattor, gardiner och lite blommor som saknas och så ska det upp lite speglar och lampor. Det tar sig. 
När vi hämta soffan på Nordik i söndags så fynda jag en sån där fatboy. En riktigt stor sackosäck typ i limegrön. Den bara låg där på lagret och vänta på mig=) Perfekt att plocka fram när man blir lite för många och alla inte får plats i soffan. Snygg och skön är den också!

Det ska inte se ut som på bilderna, det är bara tillfälligt=)

Vilken härliga dagar!

I lördags mellan dag och kvällspasset satt ju jag och killen vid vattnet som jag skrev och då kom även Maria och Amanda förbi. Fick chansen att mysa med lilla busungen=)


I söndags träffades vi alla tjejer hemma hos Maria för att bli bjudna på grillat, det var inte igår vi fick ihop en date alla vi brudar, det saknades några men nästan alla var där, till och med Frida innan hon skulle med tåget♥


Igår var jag helt ledig och det var verkligen så skönt. Och det var sol fast det blåste lite men inne på Kathleens trädgård var det lä. Riktigt skönt att få ligga där hela dagen och jäsa och framförallt mysa med Vincent.



Sen åkte Kathleen och jag in till stan för att köpa väggfäste till min tv som nu ska upp på väggen. För vi har ju fått soffan och vardagsrummet börjar bli färdigt. Så himla skönt att inte bo i en etta som vi gjort fram tills nu.
Så Ola skulle hjälpa oss att sätta upp den men det var fel skruvar med så det blev inget, ledsen i ögat blev jag då.


Senare på kvällen gick jag över till min bästa granne Frida, åhh vad det var länge sen vi sågs och det behövdes verkligen för oss båda. Att sitta och få prata, prata och prata ikapp en massa som vi missat under massa månader. Det var som balsam för själen att få sitta i timmar och umgås med henne igår. Vi drack några glas vin och åt god tapas mat som Frida hade gjort i ordning och satt ute på balkongen hela kvällen.


Vinkväll

img_0900 (MMS)

Äntligen fick vi till en vinkväll jag och min bästa granne. Som jag har saknat dig Frida. Hon bjuder på godaste plockmaten. Säger som inlägget innan, den här varan blir det mer av i sommar:) vi är ju ändå grannar liksom hur svårt kan det va.  Har en jätterolig grej att berätta för er läsare men jag tänker bara göra er nyfikna än så länge. Haha!! See you


Sol på landet!

img_5226 (MMS)

Har åkt ut till irsta och ligger på Kathleens innegård och solar. Riktigt skönt att ligga helt för oss själva och ingen ser in. Den här varan blir det mer av i sommar:)  Jag är glad! för min skull och för någon annans skull...


Rast med kärlek

img_4243 (MMS)

Jag har världens bästa kille. Nu har jag rast från Billan, har jobbat lunch och ska senare jobba kväll. Då kom killen och hämta upp mig på jobbet och nu sitter vi vid vattnet och äter spaghetti med köttfärssås. Jordgubbar med choklad till efterrätt. Har man det inte bra så säg:) jag älskar den här stunden!


Underbara huvudstad

Åkte upp till Lina i söndags när jag hade vaknat och kände mig utvilad och redo. Vi möttes upp och satte oss i en park och drack skumpa. Vi hade inte träffats på ett bra tag så vi hade mycket att prata ikapp och bli uppdaterade om. Riktigt mysigt hade vi det där på kullen. Det bjöds på en hel del skratt men även en liten tår kom upp lite då och då. Mycket känslor i luften när vi ses♥
Lite senare när vinden börja dra på riktigt ordentligt drog vi oss in mot slussen och satte oss på ett ställe som heter Debaser där vi varit förut, dem har bra mat och ett riktigt mysigt uteställe med filtar och infravärme. Där satt vi i några timmar och förtärde alkohol av alla dess slag=)

Dagen efter vakna vi upp lagom mosiga i en solgassande säng. Men ingen vila här inte, upp och hoppa för att åka in till Hornstull och lägga oss i parken för sol och lite trevligt besök av en främling;)
Efter det kom även killen till stan. Så jag, killen och kusin gick mot vattnet i närheten av Munchenbryggeriet och hitta ett kanonmysigt ställe med utsikt över hela Stockholm. Vi stannar och tar en öl här sa vi, det sluta med flera öl, live musik, kärlek och en massa mys och prat i solen. I hela 6 timmar satt bara vi 3 där och njöt!
Det var en av mina bästa dagar på mycket mycket länge♥


Stockholm är grymt på sommaren!

Avfärd

img_7556 (MMS)

Redo för avfärd mot Sthlm. En rolig kväll väntar


Suger

Blogg.se suger just för tillfället. Det går inte att skicka mms och blogga från mobilen som det alltid annars har gjort. Va fan, här har man skickat massa inlägg och inget har dykt upp. Då kostar det pengar för mig och de informerar inte på sidan om varför det är driftfel heller. Va fan!!

Jaja, igår hade jag bästa jobbkvällen på länge på Billan. Jag och Mickis var ett grymt team på dagen och jag och Mathilda var ett grymt team på kvällen=)

Ikväll eller snart bär det av till huvudstaden och ska besöka kussen♥

Jobbet

img_8576 (MMS)

Jag har precis slutat jobb nr 2 och har nu förflyttat mig till jobb nr 1 för att äta lite mat med killen. Pasta med skaldjur och hamburgare står på menyn. Grymt gott och ni borde prova, Bill och Bobs:)


RSS 2.0