BB väskan

8 dagar kvar till BF och nedräkningen har börjat på riktigt. Helt galet ju. Insåg att jag går in i V.40 på torsdag så jag packade bb väskan igår kväll. Man vet aldrig, det kan ske när som helst även om min känsla säger att det är en bebis som trivs där inne i magen och jag kommer definitivt gå över tiden. Men som sagt, jag vet aldrig.
Jag har ju inte varit illamående en enda gång, kunnat ätit all mat som vanligt, inte varit känslig mot några dofter, inte haft några cravings, inte haft någon sammandragning, inte känt några förvärkar, inte haft ont någonstans (förutom nere i ryggslutet nu), så det känns som om jag går och väntar på att känna något, minsta lilla avvikelse från det normala. Jag har börjat sova dåligt på nätterna för att jag ligger och väntar på att just känna något som jag egentligen inte vet vad det är jag ska känna. Jättesvårt att förklara men det är verkligen så. Vad kommer vara annorlunda då från vad det är nu?! Är inte ett dugg nervös över förlossningen utan känner mig bara så förväntansfull över allt. Att det gör ont förstår jag såklart men jag har fått så mycket positiv feedback från mina vänner som gör att allt bara känns så spännande och roligt. Jag är så nyfiken på vem du är där inne samtidigt som jag bara vet hur det är att vara gravid och trivs med det. Som sagt, svårt att förklara min känsla men det är ju bara det här jag vet. Jag trivs med min mage, jag trivs med att vara lite otymplig. Håller inte alls med om de som är otåliga mot slutet och nästan tappar modet. Barnet ska ju ändå ut och då gäller det att passa på att njuta så länge jag kan tills bebisen behagar att komma. Så häftig denna väntan är alltså, folk som hör av sig och undrar hur jag mår?, har du börjat känna något? Som sagt, jag trivs.

När vi ändå är inne på bebisen kan vi väl passa på att gissa lite, det är ju så roligt att se vem som kommer närmast. Barnet är alltså beräknat onsdag den 13 mars. När tror du att bebisen kommer och vad bär jag på där inne?
(Min kusin Elin får bara gissa datum och inte könet)
Vore kul om ni ville lämna en kommentar.


Kommentarer
Postat av: Emma L

Jag tror det lilla knytet kommer den 15:e och är en liten pojke :)
Lycka till!! Kram

Svar: Tack Emma. Stor kram
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 09:30:38
Postat av: andreas

12:e. En gut ;)

Svar: Har du varit säker på det länge kusin? :)
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 09:40:27
Postat av: Ninnie

Jag tror att du kommer gå över lite och att barnet kommer runt den 20:e!? :) Kön vågar jag inte gissa på! Från början så trodde jag på pojke men nu börjar det nästan luta åt tjej?! Så svårt! All lycka till vännen och vi finns med dig på vägen till det häftigaste som du någonsin kommer att få uppleva i ditt liv!<3

Svar: Tror också jag kommer gå över tiden. Och jag har gissat på samma datum som dig ;). Är lika velig som du när det gäller kön. Jag var så himla säker först men har verkligen ingen känsla för fem öre just nu. Tack vännen, att ha er vid min sida kan inte kännas mer tryggt.
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 09:41:36
URL: http://ninniesodergren.net
Postat av: Susanne

Jag tror att din lilla tjej tittar ut 16 för att få växa upp hos två underbara föräldrar 😃
Nu börjar ett nytt liv ❤
Lycka till och hälsa pappa
Kram

Svar: Tack snälla Susanne. Vet inte om man någonsin är väl förberedd men vi båda växer väl in i rollen precis som alla andra:)
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 09:51:17
Postat av: Sofie

Jag tror att det är en liten tjej som kommer den 16 mars ;)

2013-03-05 @ 09:52:20
URL: http://niklasmiddag.com
Postat av: Frida

Jag tror att det blir en underbar liten kille som kommer till världen den 19 mars :)

2013-03-05 @ 10:00:41
Postat av: Ida

Jag gissar på en liten grabb som kommer den 18:e :)

2013-03-05 @ 10:13:51
URL: http://www.idathemonster.blogspot.com
Postat av: Liz

mormor tror på e jenta!

11 mars:)

2013-03-05 @ 10:15:18
Postat av: Katta

Jaha då ska jag gissa då! :)
Jag tror den 17 mars och tjej.
Men lennox håller tummarna på en kille!
Puss

Svar: Får vi se om mamma eller Lennox har ätt. Snart får vi veta:)
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 10:39:29
URL: http://www.kathleensblogg.blogg.se
Postat av: Frida L

Jag tror du kommer få en grabb och han vill ut den 14e :) Lycka till!

2013-03-05 @ 11:45:56
Postat av: Maria Eriksson

Jag tror 17:e och kön jag har ingen anning :) men säger .... Kille:) lycka till när de väl är dags och du får ringa vilken tid på dygnet som helst om du vill prata!:)

Svar: Tack vännen. Vad gullig du är. Det känns tryggt att veta. Mina vänner har ju varit mitt största stöd!
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 12:15:14
Postat av: Anonym

21 mars tror jag:) /Elin <3

Svar: Kööööööööön då???? Haha. Saida pratar :)
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 13:20:48
Postat av: Anna-Mia

Tror att det blir en grabb. En bandykille och han kommer den 20/3. //lycka till

Svar: Han ska inte spela bandy:) inga pengar att hämta där;)
Agnes Veronika Söderström

2013-03-05 @ 13:35:16
Postat av: Anonym

Kille den 18:e, kram ❤

2013-03-05 @ 19:22:54
Postat av: Kerstin

Jag tror att en liten gosse kommer till världen den 14 mars! Puss o kram!

2013-03-05 @ 20:00:49
Postat av: Lina

15 mars så kommer en lite pojke!:) lycka till de kommer va den häftigaste upplevelsen i ditt liv!:)

Svar: Tack så mycket lina. Har förstått det på många så väntar verkligen med spänning.
Agnes Veronika Söderström

2013-03-06 @ 04:31:46
URL: http://linalonn.blogg.se
Postat av: Kusin Stina

Hej fina kusin😃Det låter som du har fått ha en fantastisk graviditet. Jag tror att du kommer gå över tiden med några dagar. Själv gick jag över med 15 dagar med Olivia. Den väntan kändes lägre än hela graviditeten. När det gäller kön så är jag och min syster ruggigt överens. Så jag sparar på den. Kram finaste och hälsa Johan😘

Svar: Men åh så spännande kusin. Ska bli roligt om saida har rätt:) snart får vi veta! Som vi längtar.
Agnes Veronika Söderström

2013-03-06 @ 06:34:36
Postat av: Emelie

Tror det är en flicka som antingen kommer den 10:de eller den 16:de :)

2013-03-06 @ 07:05:22
Postat av: Liz

Om man ska se lite ovan där så var det ju så att när jag väntade dig Jonki så gick din mormor Agnes bort!
20 mars gick din morfar bort!

20 mars en tjej då kanske:)

Svar: Jag vet iaf vad barnet ska heta om det blir en tjej. Det är givet sen år tillbaka.
Agnes Veronika Söderström

2013-03-06 @ 09:21:10
Postat av: Eckemark

Tjej och den kommer 11 mars!!:)

2013-03-07 @ 20:49:21
Postat av: Anonym

En gammal sägen är att pojkar ligger på vänster sida och flickor på höger! Vem vet vem som döljer sig där inne?! Spännande!

2013-03-09 @ 00:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0