Hjälp

Snälla. Vet inte exakt vilka ni alla läsare är, men kan ni inte för min skull ägna en liten stund åt att skriva ner lite kort vad ni har för erfarenheter kring era vagnar som ni äger till era barn. För och nackdelar med allt och vad man ska tänka på. Vi är inne i barnvagns djungeln och det är som att köpa grisen i säcken egentligen då man inte vet om man valt rätt förrän man köpt vagnen. Så snälla, ge mig tips och goda råd. Vi vill ha en lätt smidig vagn, som är enkel att hantera, lätt att köra i stan som i spåret, kunna använda babyskyddet på chassit, sitt och liggdel och ha svängbara hjul. Hjälp hjälp hjälp. Det är så svårt! Det är ju ingen liten kostnad heller så vi vill ju göra rätt val. Vi är inne på två varianter, tänker dock inte avslöja vilka innan ni öst över mig med kommentarer om vagnar:) skulle bli så glad. Kom igen nu.


Kommentarer
Postat av: Pia

Hej..
Grattis till lill* underverket.. :) såååå underbart å kul är det, verkligen då livet börjar.. Det trodde jag inte först men så sant så.. :)
Vi har en Emmaljunga Ozone som jag bara älskar, svängbara hjul som du kan låsa sen byta till vinterdäck och även kan ha bilstolen i om man köper fästen.. Sittdelen är ergonomisk utformad så att man fäller hela sittdelen och inte bara rygg och ben vilket jag peronligen tycker är toppen.. :) Liggdelen är rymlig men vi använde den inte så mkt då vi köpte den när vår dotter var ca 4 mån (gjorde ett misstag när vi köpte första vagnen ;)) och inte ville ligga så mkt. ;)
Man kan vända på sitt och liggdelen oxå. Som sagt jag älskar den hr vagnen.. :)
Så nu har du fått
Min åsikt.. Hahha och en novell på köpet, hoppas att ni hittar en som passar er.. :D

2012-11-06 @ 22:30:03
Postat av: Jossan

Vi har haft en Teutonia Fun. Grym vagn! Supersmidig, lätt att köra, liten, väger nästan ingenting och sen är den snygg också :) Hade lätt valt den igen om jag fått välja om.

2012-11-07 @ 05:02:54
Postat av: Maria A

Hej V :) återigen stort grattis till bebisen, så spännande!
Jadu, jag hade lätt ångest över vagn just eftersom man har noll koll på vilken typ av vagn man behöver och vad man föredrar.
Vi köpte en BRIO sing via internetsidan toyland till ett kanonpris (helt ny) Det ingick också vändbar sittdel och regnskydd till den. Det som vi tycker är väldigt bra är att bilbarnsstolen (babyskyddet) BRIO primo ( tror det heter så) passar på chassit så om vi är ute å åker och ska ur bilen & handla så behöver inte Hugo väckas och krånglas i och ur:)
Vidare så är vagnen lättkörd och smidig. De svängbara hjulen fram är låsbara!
Jag har inte sprungit m vagnen i skogen men jag är ute på låånga promenader lite överallt och det funkar bra!
Visat sig nu hur den kommer passa i snön men det ska nog gå alldeles utmärkt. Vi tycker att vagnen är perfekt i stan och den tar inte så stor plats när man fäller ihop dem vilket var avgörande för oss då vi inte hade tid att byta bil mitt i alltihop ;)
Eftersom den snurrar lätt så är den smidig att ha inne i lgh/hus och med hjulskydd på blir det inte smutsigt :)

Lycka till med allt!
Kram från Maria & Hugo

2012-11-07 @ 06:39:34
Postat av: MÅ

Hallå! Grattis till bebis. Vi valde faktiskt att köpa en Bugaboo cameleon till vår andra bebis som kommer snart. Den är lite dyrare men otroligt smidig. Du kan fästa babyskyddet på och även köpa till fasta hjul när "snurrhjulen" inte passar. Enkel att fälla ihop och lättkörd. De som jag känner som har haft en sådan är supernöjd. Men det är såklart er känsla som avgör vad som passar er bäst. Lycka till med allt!

2012-11-07 @ 07:42:15
Postat av: Ida

Vi köpte vår Teutonia cosmo av makens brors familj. Fick köpa billigt så vi slapp reflektera över vagnköpet så värst mycket - skönt! På det stora hela är jag nöjd men att kunna knäppa på babyskyddet går inte idag och det är något jag kommer ha som ett krav till nästa vagn. Angående de svängbara hjulen så går min och J's åsikter isär. Jag vill inte vara utan dem medan han alltid låser dem. Så det är ju bra att man kan välja :)

Annars tycker jag att vagnen är riktigt lätt och smidig att få in och ut ur bilen, stort plus! Vi hade liggkorg när E var liten och eftersom inte vi har hiss men en liten trappa upp var det toppen att man lätt kunde knäppa av den från vagnen och bära in de två delarna separat. Det negativa med liggkorgen var att solen alltid lös rakt in, hade önskat att man hade kunnat dragit fram en extra sufflett (?) eller liknande som jag vet att vissa andra vagnar har. Ebbe blev nämligen tokig när han fick solen i ögonen och vi fick mixtra med andra typer av solskydd. Hittade dock ett bra till slut :)

Sittdelen vi har är toppen då den har fullt liggläge. Det behövdes verkligen då lillen var runt 6 månader bör vi bytte och mestadels låg och sov i vagnen.

Springa med vagnen är ingen hit. Det är rätt bra gung i den och kan kännas lite ostabil då. Däremot har jag gått många mil med vagnen det senaste året, både i spåret och på asfalt och det har gått hur bra som helst.

Ja, det var lite av mina tankar :) På det stora hela är jag nöjd men har ju inte så mycket att jämföra med :)

2012-11-07 @ 09:40:51
URL: http://www.idathemonster.blogspot.com
Postat av: Maria A

På BRIO sing finns en inbyggd sufflett som man kan ta fram när man vill! Vill tipsa om dookys uv tyg som man kan ha på suffletten som extra skydd när solen är framme:) det är kanon!
Ett till + med vår vagn är den rymliga vaukorgen under!
Lycka till!

2012-11-07 @ 15:44:01
Postat av: Jossan

Litet tillägg:
vårt babyskydd funkar att sätta på vagnen, om bara skyddet och vagnen är kompatibla med varandra så går det. Tror att teutonias egna samt akta gracos funkar på teutonia (med adapter). Att Springa med teutonia fun går bra men är tungt, men det är ju lite det som är meningen med träning, att det ska vara jobbigt ;)

2012-11-07 @ 19:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0