Matlagning

img_0601 (MMS)

Ikväll gjorde vi Flygande Jakob. En riktigt enkel och god rätt som går relativt snabbt. Fy fan vad gott det var. Är tvungen att dela med mig hur man gör även fast det kanske är lite tråkig läsning men man gör såhär: 1. Skär upp kyckling och bacon i lagom stora bitar. 2. Stek på det med mellanvärme och krydda med salt, peppar, vitlökspeppar och chili. (lite själv vad du känner) 3. Vispa grädde, vi använde laktosfri. 4. Häll i sweet and chili sås, ganska mycket för att få en röd nyans. Häll även i en sked Sambal oelek. 5. Använd en ugnsfast form och häll i kycklingen och baconen i botten. 6 Strö över skivad banan och jordnötter. 7. Häll över gräddblandingen och strö över lite mer jordnötter. 8. In i ugnen på 225 grader och 15 min. 9. Servera med ris och/eller sallad! As enkelt och as gott=) MUMS...haha


Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så duktig,,det enkla vet du ju är i regel det godaste. Kramar mamma

2011-09-20 @ 11:11:05
Postat av: kusin

Duktig du är! men lär ju säga att det är den värsta och vidrigaste rätten jag vet , både jordnötter och banan hahaha. Puss å kramar från kusin

2011-09-20 @ 15:14:44
URL: http://somepieceofcake.blogspot.com
Postat av: Kusin Stina

Ha ha:). Herre gud va roligt. När jag såg ditt inlägg tänkte jag. Fy hatar denna maträtt. När jag sen skulle öppna upp för kommentar. Ser jag att även syster har kommenterat med samma avsky. Kanske finns ett samband. Älskar dig kusin du är bäst/ Stina

2011-09-20 @ 16:07:32
Postat av: Veronika

Hahah, ni är för roliga ni. Det är ju riktigt gott. men man ska ju som sagt gilla banan i mat. Och det gör ju jag=) Älskar er ...Puss puss puss

2011-09-20 @ 17:56:45
URL: http://weronica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0