Födelsedags firande!

img_7591 (MMS)

Tisdags kvällen bjöds på födelsedags fika hemma hos mig. Kändes så bra att säga "välkommen hem till mig". Lägenheten är långt ifrån klar men det var mest sällskapet jag ville åt och att få sitta och umgås och bara ha det trevligt ihop!  Jag har ju ingen dator nu så kan inte lägga in fler bilder just nu, jag skulle verkligen vilja lägga upp bilder på alla fina presenter jag fick. Jag förstår inte att man kan vara omringad med så mycket goa vänner. Becca kom först och av henne fick jag en stor fin blomma och ett blockljus. Anders, Maria och Amanda var nästa gäster som stod i trappen, Anders slog till med en sång bara sådär:) Av de fick jag nybakat bröd, nybakade bullar, hemmagjorda köttbullar och en flaska vin. Första flaskan till mitt vinställ också:) En riktigt mysigt ide måste jag säga, allt levererat i en korg! Kathleen, Ola och Vincent dök ganska snabbt upp och av de fick jag 2 ljusstakar från Village, i silver. Kathleen hade redan bestämt ut platsen vart de skulle stå:) Jättefina! Efter mycket letande av parkering och rätt hus dök Ramis och Carro upp, brunbrända och fina. Så himla länge sen jag såg er, sakna! Av de fick jag en vit brödrost från OBH Nordica, så himla fräsch! Min moster hitta hit en timme senare och hon hade med sig dubbelt upp av presenter, även från min moster från Norge. En kudde med paljetter på, svart. Den fick pryda min säng, passa så bra där. Och av henne mitt första Kosta Boda glas till samlingen och blommor, yes! Min kära mor hade även kämpat sig hit efter att ha vart på något seminarium på stan, måste nog säga att hon hade den bästa presenten just att det var just det jag behövde mest, en kaffebryggare. En jättesnygg från Philips med termoskanna, hur smart som helst. Sist men inte minst, Killen som hjälpt mig att måla, tapetsera och bygga om och som numera är en del av inredningen kom också lite senare. Av han hade jag på kvällen innan fått jättefina örhängen och ett sjukt snyggt 3 klöver halsband med längre halskedja! Från en privat silversmed. Är så super duper nöjd med allt jag fått. Och framförallt att ni som kom ville komma och gratta mig. Jag bjöd på lyxiga räkmackor med ägg och till fika kaffe och vaniljmunkar (som btw var frysta). Jag tror jag hade gjort ett bra jobb trots att jag inte hade bakat själv:) Men smörgåsen var made by me, haha. Tack alla! Ikväll ska det firas igen... Nu ska det bryggas kaffe i min nya maskin. Kram


Kommentarer
Postat av: Lina Nilsson

Vad härligt - låter som en toppen bra kväll!

Kram

2011-03-09 @ 07:43:01
Postat av: Katta

Tack själv för igår! Super mysigt! Mackorna va skitgoda! :) love

2011-03-09 @ 09:23:16
URL: http://kathleensblogg.blogg.se/
Postat av: mamma

Du har så fin lhg,,och nu ser jag takterna efter "morsan" ha ha.Sen HAR du underbara vänner osm känns liiite som en del av en själv e alla år.Maria O Katta. Johan du är en kanon kille i mina ögon sett.):)

Jonki,,,love you.Puss mor..

2011-03-09 @ 13:12:19
Postat av: Maria Eriksson

Tack för igår...de var mycket trevligt...men min fråga är när ska vi dricka vin i din lägenhet?!=)i helgen är du i Karlstad men helgen efter de?=) behöver ju inte bli all in?=)Puss puss

2011-03-09 @ 17:39:33
Postat av: Maggan

GRATTIS i efterhand, det lät som en helt underbar födelsedag.



Kram Maggs

2011-03-10 @ 10:04:56
URL: http://karinmargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0