Friday i´m in love...

...om det ändå vore så väl=) Men fredag är det iaf och det är den bästa dagen på veckan, konstigt va??=) Det är nog fler som tycker.
Åkte hem från mitt jobb en stund då jag ska tillbaka och ta hand om det sista julbordet för året, tror jag. Alla förberedelser var klart, världens bästa Anta donar och fixar för oss så det är bara att tuta och köra ikväll när vi kommer.
Det finns vissa saker som jag mer eller mindre avskyr med mitt jobb.

  • folk som kommer med en 100 lapp och jag frågar om det finns 5 kronor att ge, 299 av 300 gäster har INTE det! (då står folk som ett fån och inte fattar att dem får en 20 lapp av mig tillbaka, så dem slipper mynten)
  • folk som skämtar om att "jag tar en pepparkaka så kanske jag blir lite snäll" (det är för sent)
  • folk som skämtar om att "jag ska nog äta lite fisk så jag blir lite klokare" (också för sent)
  • folk som tror att dem ska gå in bakom baren där personalen står och ska hämta kaffe där (nej vi har kaffebuffér för er gäster)
  • folk som tycker att dem kan springa in i köket och skrika på kockarna att något är slut (dumt att vänta 1 minut då vi har Julia som springer flera mil om dagen med massa mat)
  • folk som inte plockar undan brickan efter sig
  • folk som öser på tallriken med massa mat som om det var första gången dem åt, sen kastas de iaf.
  • folk som kommer fram till kassan och säger vad dem ska äta (dem har läst menyn men inte uppfattat det som står med feta bokstäver "DAGENS LUNCHBUFFÉ)
  • folk som tror att dem kan köpa 2 matlådor för priset av 1, deras resonemang "är det buffé så är det".

Jobbar jag verkligen med rätt yrke???? haha.. jo men annars trivs jag bra.

Ikväll blir det förmodligen lite vin med fin fina Frida=) det gillar vi. Vet att det är julfesten imorn, men man ska göra det man vill göra inte det man borde göra. Fridens! 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Ha ha De stora sällskapen då som efter att de har ätit berättar att de vill betala var för sig då?! dårar.. Ha så jätte kul på julfesten idag!! Kramar kusin

2009-12-19 @ 07:17:39
URL: http://www.somepieceofcake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0