Strömsholm

Igår var vi på återbesök i Strömsholm för att kolla hur allt har gått med Zoe. Jag måste säga att jag inte är överförtjust i deras system och upplägg. Det är en ständig väntan och alla gånger jag har varit där är det förseningar. Så även idag! Jag kom dit vid 13.40, Malkin var med hela tiden och låg som tur var lugnt och snällt i sin vagn hela tiden. Checkade in oss, satt och vänta, den här gången bara 20 minuter extra. Sen kom vi in och jag hade samma veterinär som sist. Ta mig på orden nu, jag har INGENTING emot utlänningar men när de knappt inte kan uttala sig på svenska så blir man rätt lack alltså. Det handlar ju faktiskt om min hunds hälsa. Fick som sist, fråga om och om igen och sköterskan som stod bredvid fick typ översätta. Jag har i vanliga fall inga problem att förstå mig på när man bryter såhär men det här var i det värsta laget. Han undersökte iaf henne, tog tempen, kolla underlivet och analen, vägde och klämde ordentligt. Efter det fick vi sitta i korridoren och vänta på våran tur för att komma in på ultraljud. Helt plötsligt kommer han ut och ropar efter sin sköterska att de glömt sätta kanyl på Zoe. Efter lite om och men kom vi in på ultraljuds rummet och hon fick i sig lugnande. Sen fick vi återigen sitta och vänta för att komma in till veterinären för att få höra diagnosen. Hennes tarm och magkatarr är på väg åt rätt håll, urinvägsinfektion är helt borta, det visade ingenting på hennes blodprov men hon har fortfarande problem med livmodern. Kvinnan som tog ultraljudet tyckte det kändes så konstigt att hon har problem med livmodern då hon är väldigt ung men kunde inte riktigt konstatera varför hon fått det. Men med lite mer prover och utlåtande så ska vi på återbesök igen om 2 veckor. Har inte livmoderinflammationen lagt sig och gått åt rätt håll så kanske vi får tänka på att ta bort den helt. Allt för att inte hon ska lida såklart, min lilla tjej. Men nu får vi hoppas att medicinen svarar på bästa sätt och att hon blir frisk.
Jag är inte klar än, haha. Efter allt är klart därinne får jag gå ut i väntrummet och ta en ny nummerlapp för utcheckning/betalning. Där fick jag sitta och vänta i 30 minuter för att de inte fått svar från försäkringsbolaget för direktreglering. Men till slut så ropade de upp mig och jag fick åka hem, endast 4 timmar senare. Tur att Malkin var på sitt bästa humör och bara sov.

Idag blir det sol på playa del Egils. Lite småärenden innan bara. Ha en bra dag och hoppas solen skiner på er.


Kommentarer
Postat av: Anna-Mia

Det kommer alltid att ta tid på Strömsholm. Har alltid gjort det. Nästa gång tar du Mamma med dig. Jag klarar mig på jobbet. Bättre att ni får hjälp.

2013-05-28 @ 09:56:34
Postat av: Anna-Mia

Även om det är varmt nu så låt inte Zoe bada i sjön . Det är inte bra att bli kall.

2013-05-28 @ 09:58:09
Postat av: Pernilla

Hon är så fin Zoe. Håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll.

2013-05-28 @ 10:42:50
Postat av: Liz

Lilla Zoe! Hoppas allt blir bra med henne. Jag följer med dig nästa gång,du skulle ringt mig igår så hade jag följt dig.
Sa ju det är inga problem. Puss mor

2013-05-28 @ 11:14:02
Postat av: Matilda Andersson

Skönt att höra att det är påväg åt rätt håll med fina zoe!

2013-05-29 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0