Grus

Idag känns det som om jag har grus i ögonen. Fy fan så trött jag är. Malkin har knorrat och hållit på sen 4 i morse. Vet inte vad det va, han ville inte äta, blöjan var ren och alla rapar hade kommit upp. Fast iofs nu såhär i efterhand kanske det var bajset som ville ut för kl 6 la han av värsta högen. Bara att gå upp och se glad ut.
När man sen går upp och möts av hans leende försvinner all ilska jag haft för förlorad sömn, helt sjukt faktiskt.
Varje morgon har vi i stort sett samma rutiner, den bästa av de alla är när jag duschar tillsammans med honom. Jag håller bara honom i famnen och låter duschhandtaget hänga där uppe. Man ser verkligen hur mycket han njuter och jag med såklart. Det här skulle jag vilja rekommendera alla som har småbarn att göra, om ni inte redan gör det såklart. Men gu så mysigt det är och en grym start på dagen. Sen gillar jag rena och fina barn och ser tiden på skötbordet som kvalitetstid. Jag pratar, busar lite, smörjer in, ger massage, klipper naglar osv. Underbart. Sen klär jag alltid han klar för dagen och lägger ner han i sängen och varje gång somnar han om i ca en timme igen. Det är då jag äter frukost, lägger i och tar reda på tvätt, tar reda på disken, dammsuger, städar, plockar, ja allt sånt här som jag mår bra av. Jag måste ha kliniskt rent runt omkring mig varje dag, då mår jag bra;) (undra vem jag brås på) iaf i mitt hem, hos andra bryr jag mig inte det minsta och det är helt sant det. Det får vara hur skitigt som helst men det rör mig inte ryggen. Hur funkar ni på morgonen? Även ni som inte har barn. Berätta, kul att se andras rutiner.


Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Låter som ni har det bra om dagarna:)
Våra dagar ser också typ likadana ut; vi har varit nog med mattiderna och ju äldre H har blivit desto lättare har det blivit att veta hur och när han behöver sova. När han var nykläckt så sov han ju mest hela tiden. Men det som jag tycker är typiskt för föräldrarskapet (iaf för oss) är att när jag tror jag har koll på läget och vet precis hus Hugo vill ha det; då kommer det en utvecklingsfas och vips är allt upp & ned vänt:)
Trevlig helg! Kram

2013-05-24 @ 16:14:41
Postat av: Katta

Jag springer som en yr höna och klär barn och äter frukost, bäddar, såklart dammsuger! Sen när man sitter i bilen så undrar man hur vi kom dit! 😜😊😊😊 puss

2013-05-24 @ 22:33:43
URL: http://www.kathleensblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0