Tyger

Tidigare idag mötte vi upp Johans mamma på Furulunds tyger. Hon ska hjälpa oss att sy en babynest till barnet. Det är som en liten korg man har bebisen i framförallt i början när de är i behov av närhet och värme. Den passar också perfekt att ha i sängen då bebisen ligger mer ombonat och mer skyddat eftersom det är en kant runtomkring som går upp en bit. Även perfekt till vagnen, spjälsängen eller bara att ha i soffan när den som i början bara sover (får vi hoppas). Vi tog ett sånt himla fint tyg till den, längtar att få se resultatet. Vi passade även på att plocka på en hel del tyg i olika mönster och material som hon ska sy filtar av. Det blir verkligen så mycket billigare än att köpa en filt. Som i mitt tycke är svindyra och man behöver ju några stycken.

Ikväll har jag bjudit in mig själv till fredagsmys i Irsta. Det bjuds på tacogratäng och godis i soffan. Johan är på galej nere på stan. Hans kompis som spelar bandy i Ryssland är hemma på besök.
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anna sörvåg

Vad roligt att du också ville ha en!! Vi använder vår jämt! Kram

Svar: Ja jag gillar verkligen idéen med korgen. Ombonad och mysigt för bebisen, kan inte bli bättre. Kram nyblivna mostern
Agnes Veronika Söderström

2013-01-25 @ 21:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0