Mongo

Idag är jag mongotrött, vad nu det innebär?! Har en hund här hemma som inte är så nöjd för tillfället. Vi tror hon lider av skendräktighet. Det kan förekomma 2 månader efter en tik har löpt. Alla symtom förutom ett stämmer överens när jag kikar runt på nätet. Hon är allmänt gnällig, orolig, aldrig nöjd, mer skällig än vanligt, sover dåligt, äter mindre. Fast enligt nätet ska man minska på maten och öka på motionen. Om jag bara kunde få hjälp med motionen. Om nån känner sig manad så hojta. Igår var jag faktiskt dock i en hundhage och lekte av henne lite med 5 andra hundar, enkel lösning för mig att bara låta henne springa av sig en stund. Men som sagt, ni får gärna låna henne så jag får soooova:) är det någon som har erfarenhet av dessa symtom på en hund? snälla skriv några rader i så fall, skulle bli så glad då.
14 dagar kvar nu! Galet ju, var nyss som jag berätta för alla, var nyss som jag räknande i tur och ordning vilka som ska få barn innan det är min tur. Men nu är det jag som står på tur i listan. Helt sjukt.
Nu ska jag försöka vila lite. Om det går, om hon som just för tillfället ligger på balkongen är nöjd för en stund. Sorry för det bittra inlägget men dagens sanning. Hej så länge.


Kommentarer
Postat av: Jessi Bergström

Heej! :) donna blir skitjobbig i samband med löpet. Både några veckor innan och efter. Hon är ju terrier så hon blir rätt grinig, men slutar också äta, blir orolig och rastlös. Men det är bara att vänta ut, man vet ju själv hur hormonerna kan ställa till det;) hade vi fått "börjat om" med Donna är vi otroligt överens om att vi hade sterilicerat henne. Hon blev också sådär i rätt tidig ålder, sen har det blivit mer å mer med åren. Tyvärr blir beteendet "inlärt" efter ca 3-4 år och då spelar inte steriliceringen någon större roll efter den åldern. Hon är ju åtta nu så är ingen idé. Hoppas Zoe (och du) mår bättre snart:) kram Jessi

2013-02-27 @ 16:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0