Måndag och lek

Vid lunch igår åkte jag ut till familjen i Irsta, 3 st av de iaf. Ola kom hem efter jobbet såklart. Där började vi med att käka lite lunch och titta på tv för att sen klä på oss och gå ut och rasta både hund och barn. Båda barnen somnade så det blev en rejäl promenad på en timme och K och jag prata på som bara den. Vi kan verkligen dela allt och säga precis vad vi känner och tycker, skönt att ha en sån nära vän där jag vet att jag kan säga allt och ingen dömer❤ När vi kom in vakna både hund och Vincent till liv, så vi tre lekte med bollar i hallen som bara den. Jag kasta och de jaga, tur att det fanns två;) Vincent är så rolig när han tar efter vad man säger, "sitt, vänta, (kastar iväg bollen) spring och hämta, kom tillbaka" säger han samtidigt som han klappar händerna i knät haha. Han är så sjukt rolig och framförallt duktig. Han börjar verkligen bli varm i kläderna när det gäller Zoe, han puttar ifrån henne när det blir för mycket, sliter bollen ur munnen på henne, har dragkamp med både boll och svans. Det är väldigt bra träning för henne med tanke på vad som komma skall, även om det är långt kvar till våran bebis kommer leka med henne men att hon just vänjer sig med barn. Just hennes ras är ju en ras som älskar barn och är väldigt familjekär och är som gladast när den får vara med och känna sig behövd. Ska bli så sjukt spännande att se hur allt kommer bli. Hon är ju så nyfiken på Lennox när han gör ljud ifrån sig och undrar verkligen vad det är. Mm. Som sagt ska det bli kul att se. När vi hade lekt ett bra tag så tro det eller ej men Zoe blev trött på V så hon gick och la sig, vilket typ aldrig händer. Men V är ganska ihärdig på henne och då går hon iväg när hon är nöjd. Så då började Ola förbereda mat och jag fick stanna och äta middag med de. Sånt lyx att både få mat och sällskap, jag tackar inte nej till det. Så där satt vi alla 5, Zoe ligger ofta under stolen vid V för där vet hon att ett och annat kan lätt slinka ner på golvet;). Middagen bara sprang iväg för sen vad det bara dags för mig att åka och hämta karln på stationen. En härlig dag fylld med motion och lek och som ni ser på bilden var Zoe helt slut när vi kom hem.
Ikväll är det middag och syjunta hemma hos mig. Mysiga saker. Hej så länge.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hihihi, vilken rolig bild på Zoe :)

Satt vid datorn och läste din blogg med sonen i knät för någon vecka sen och han blev helt uppspelt när han såg en bild på henne :) Tänk vad kul för er lille/a bebis att växa upp med en hundkompis!

Svar: Haha men vad söt han är. Zoe är populär på dataskärmen alltså:) hon är så duktig med barn så jag hoppas verkligen det här ska bli bra. Ha det bra.
Agnes Veronika Söderström

2013-02-05 @ 07:59:03
URL: http://www.idathemonster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0