Fyrkantig

Jag har alltid varit så fyrkantig när det gäller inredning och saker till mitt hem. Det har alltid varit högblankt, högblankt och högblankt vitt som varit nummer ett i valet av nya möbler. Svart, vitt och krom är också saker jag aldrig har kunnat hållit mig ifrån. Men nu när vi har köpt hus har jag släppt på mina tyglar ganska så mycket. För nån månad sen köpte vi ett nytt matbord, ett stort rustikt och i bara trä rakt igenom! Det är bara så jävla läckert, älskar verkligen det där bordet. Det är mittpunkten i vårt hus och jag kan titta på det flera gånger om dagen. Det lever liksom sitt egna liv med sina kvistar och ojämnheter som finns lite här och var, dessutom kompletterade vi med en tillhörande bänk som var pricken över i:et för att få till hela känslan. Som sagt, jag är kär! I och med det där bordet så har jag blivit mer varm i kläderna för att ta in mer gammalt i hemmet, jag älskar tanken att blanda nytt och gammalt. Har kikat runt på mängder av interiörsidor och har många idéer som kommer att träda fram med tiden. Det ska bl.a upp två styckna lampor över bordet i metallstuk, en myshörna med fåtölj och whiskeybord ligger i planerna, vi är också inne på en beige soffa, planerna är många som ni märker. Och det här är bara lite av vad jag vill göra. Det svarta och vita kommer jag aldrig kunna lämna för det är i det jag trivs bäst i så vi får se vad som mer flyttar in, med tiden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0