Löpning

Igår efter allt kalasande gick Johan och jag ut för att springa. Jag har dragit mig läääänge för att ta mig iväg på första löprundan. För jag tycker det är tråkigt och det har varit så jobbigt alla gånger. Men alltså vilken fart jag hade i benen igår och vilken kraft. Kan inte förklara hur känslan var men obeskrivligt skönt var det när jag kom i mål. Johan sprang 5:an och jag sprang 3:an, vi brukar komma in samtidigt då;) Men jag hade sånt tryck i benen till och med i backarna så jag var chockad över mig själv. Det var jättekul och jag ska definitivt fortsätta med att springa minst en gång i veckan. Alternativ träning måste vara bra?! Jag vet att det förmodligen kommer vara jobbigt nästa gång och inte gå lika lätt, men jag vet också att allt slit på gymmet som stärkt min bål och ben har gett resultat. Det är såhär det ska kännas när man springer. Sen har jag såklart långt kvar till konditionen är där den ska. Jag måste ju börja någonstans.
Efter löpningen körde jag lite benböj på en cementboll som de har på utegymmet där vid Rocklunda, lite mage och lite armar. Härligt att vara ute och träna även om jag personligen älskar friskis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

www.lets-do-this.se



Utomhusträning med PT eller gruppträning:)

Finns även på Facebook Lets do this



2012-05-20 @ 19:46:19
URL: http://rositahansas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0