Suck

Många kommer säkert sucka och stöna åt det här inlägget men måste ändå få säga hur mycket jag saknar att vara aktiv. För ca ett år sen såg jag ut såhär som på bilden. Jag vet att man kan vara aktiv under graviditeten också och jag har gjort några försök men nu mot slutet nöjer jag mig med promenader med Zoe. Jag njuter verkligen till fullo att vara gravid och gnäller inte över det. Jag har lagt på mig lite här och där och ser verkligen hur kroppen förändras till det lite mer slappare formatet och det gör mig verkligen ingenting. Jag njuter som sagt som bara den och det som sker med kroppen kan man ta tag i efter graviditeten, det är en gåva att bli gravid och jag har helt och hållet ändrat syn på allt som har med graviditeter att göra. Det är inte viktigast att se bra ut och gå upp så lite som möjligt utan det är faktiskt att man får må bra och framförallt föda ut en frisk unge. Men känslan av att få svettas, kämpa och se resultat, just den känslan längtar jag till. Träning är så kul och ser fram emot våren då vi ska ta långa och många promenader med vagn och hund och få stå på gymmet och slita skiten ur mig:) sådeså. Nu är det 2013, det betyder att det börjar närma sig. Gaah så spännande.
God natt!


Kommentarer
Postat av: Cicci F

Jag förstår precis hur du menar. Man är ju ändå van att vara aktiv och röra sig.
Tycker du har jättefin mage :-)
Kram Cicci

2013-01-02 @ 08:38:35
Postat av: Sandra

Hej igen! Ville bara uppdatera om ditt inlägg under om ont under bröstet. Det kan ju självklart vara något annat hos dig, men min BM sa att jag hade en muskelbristning och att det var mycket vanligt och inget man kunde göra något åt. Det kunde kännas mycket obehagligt som ett starkt tryck/ömhet under revbenen. Man kan också ibland få som ett blåmärke/skavsår på utsidan. Det var vanligt kring den vecka jag är i nu (28) eftersom livmodern gick så högt då. Hon tipsade om att smörja med tex tigerbalsam el liknande.

Gällande detta inlägg att du saknar att vara aktiv så är väl det inget någon borde sucka över, jag tycker det låter sunt :) Det är ju det bästa som finns att träna och ha en välfungerande kropp. Jag tycker dock att du gör rätt i att trappa ner nu om det känns bäst för dig, det finns gott om tid sen att komma igen!

Ha det fint!

Mvh
Sandra

Svar: Hej Sandra.vet inte vem du är men vill ändå tacka dig för att du tog dig tid att skriva till mig. Det kan mycket säkert vara så. Jag får helt enkelt stå ut med det och gilla läget. Lycka till med din graviditet.
Agnes Veronika Söderström

2013-01-03 @ 09:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0