Fixar och trixar

Hela veckan har bara gått i ett. Tidiga mornar och sena kvällar. Umgås med
Johan och hjälper han med diverse grejer lite på morgonen och sen direkt till lägenheten och dona en massa. Igår kväll var mamma med och hjälpte till och vad vi rensa, som bara den. 6 fulla kassar, 2 kartonger fulla med kläder och diverse skit som ska kastas. Skruvat ihop två byråer och ett skoställ alldeles själv (fick lite hjälp med lådorna på sista byrån). Idag ska vi köra skräp till återvinningen, kläder till stadsmissionen och bära upp grejer på vinden. Sen har vi precis varit iväg och hämtat ut grejer från kemtvätten och lämnat in nytt. Det har gått riktigt bra och lägenheten börjar sakta men säkert ta form. Men vi har bestämt oss att vara helt klara med allt innan vi flyttar in så inga flyttkartonger ska stå i vägen eller nått vara halvklart så det dröjer.
Är så tacksam för så mycket just den här veckan. Jobbet som gett mig ledigt, Johans föräldrar som hjälper till med
Zoe och ställer upp med i stort sett allt man snällt frågar om, Johans bror som hjälper mig att bära och köra överallt eftersom jag inte kan få hjälp av J och min mamma som har hjälpt mig hela veckan i lägenheten. Det är guld värt annars skulle vi aldrig bli klara med lägenheten eftersom jag som sagt är själv.
Nu blir det lite frukost på kontoret sen åker vi direkt till lägenheten. Det är så himla skönt att rensa, rensa sånt skit jag inte använt på flera år och som bara följer med överallt men till ingen nytta!
Sen har jag bara kvar att städa undervåningen där vi bor nu sen är vi nästan klara. Heja mig! Nu kör vi sista rycket.


Kommentarer
Postat av: Emma

Har ni köpt ny lägenhet? :)

2012-09-21 @ 09:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0