TRX

Har investerat i något riktigt riktigt bra för en gångskull. Ett träningsredskap som heter TRX. TRX har sitt ursprung i Navy Seals och används bland annat av militären, polisen, toppidrottsmän, personliga träningar och gruppträningar. Träningsformen har varit stor i USA i flera år och växer nu snabbt även i Sverige. TRX är det kompletta redskapet för funktionell träning. Med TRX Suspensional Training använder du din egen kroppstyngd och gravitation för att framställa styrka, balans, flexibilitet och stabilitet. Graden av belastning bestäms av din kropps lutning eller position i förhållande till marken eller golvet. TRX är troligtvis det mest mångsidiga och effektiva träningsredskapen på marknaden idag, man kan träna i princip vart man vill. Gruppträning och personlig träning i hemmet, på kontoret eller utomhus. Jag och J är helt fast. Jag började köra med de här banden på Friskis tillsammans med min gymkompis Emelie och sen googlade jag runt lite på nätet och hittade sen en sida där jag kunde beställa hem. Så nu är det hemma gym ala Haga som gäller varje dag. Ca 40 minuter åt gången kör vi med set på 30 sekunder och vila 30 sekunder. En rolig träning som jag verkligen kan rekommendera. Alla klarar av det och det bästa är att du tränar så mycket bål och stabilitet, som är bra för alla människor och alla dess kroppsformer. Träningsvärken är inte nådig nu alltså;) Om ni vill veta mer så sök på Youtube och trx så kommer ni se massa grymma videos där det visas hur man bla kan göra. Jag behöver inget gymkort mer, lägger jag till löpning på det här så är min träning komplett!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Åh jag är så nyfiken på att prova detta redskap! Får jag fråga vad du sätter upp bandet i om du tränar innomhus?

Hälsningar Sandra

2012-07-17 @ 10:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0