Detox

Har nu pratat med Frida om en massa saker och vi hamna lite på diet. Vi åker ju till Thailand om exakt 20 dagar och då vill jag, även hon vara i bra form, kanske gå ner nått kilo och tömma kroppen på massa skit. Då rekommendera hon att man skulle prova Detox, de är ungefär som att fasta. Och man ska hålla på i 20 dagar så det passar perfekt.
Att detoxa är att rengöra och rensa kroppen från skadliga ämnen och gifter. Detox går ut på att hjälpa matsmältningssytemet och få organen som ska rena kroppen att fungera bättre. Fördelarna med att detoxa sägs vara att människan kan få bättre tarmflora, viktminskning, mer energi, finare hy, friskare ögon och bätte immunförsvar. Under detox skall filtrerat vatten vara huvuddrycken, och 2-4 liter vatten rekommenderas per dag. Att få äta godis, dricka alkohol, röka cigaretter eller snusa ses som absolut tabu. Vidare rekommenderas att man inte dricker kaffe, te, eller kryddar maten under detox eftersom att dessa livsmedel kan vara besprutade. Så för att stötta varandra har vi sagt att vi ska gå ut och gå promenader, bowla,spela badminton och massa andra aktiviteter som man kan göra istället för att dricka. Men tveka inte att höra av er ändå mina vänner, jag följer gärna med ut iaf och umgås,nyktert! Och säg inte att jag är tråkig, stötta mig istället=)

Kommentarer
Postat av: kusin

Du är verkligen inte tråkig! Kämpa på kusin♥ Vilka fina bilder du har i din header.. kram från kusin

2010-01-17 @ 20:57:29
URL: http://www.somepieceofcake.blogspot.com
Postat av: kusin

Jag gjorde en snöängel!♥

2010-01-17 @ 21:00:51
URL: http://www.somepieceofcake.blogspot.com
Postat av: NINNIE.

Duktig kicka! :)

2010-01-18 @ 00:22:43
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: ANN

2010-01-18 @ 10:42:28
Postat av: ANN

Blev lite fel på inlägget innan :) Ville bara beröma dig för din fina blogg,så många fina bilder! Alltid lika kul o läsa! Puss

2010-01-18 @ 10:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0